tirsdag 27. september 2011

I haz uran-233 xD




Hurra! Uran!

Endelig har <3 uran-233-"targetet" <3 kommet, og det har bare tatt ett år med papirarbeid...:P


Følte meg litt som om jeg gikk rundt med en atombombe i stad, altså, men vi er nok et liiite stykke unna kritisk masse;)

Veldig fornøyd, for jeg har labfrakk - ennå jeg ikke er kjemiker...
Uansett, sååå suuperhappy, altså! Nå blir det eeendelig eksperiment, og uran-233 er superinteressant med tanke på thorium-brensel, for thorium omdanne sjo til uran-233 i et kjernekraftverk:D


Her står jeg og veileder (Sunniva S. i forgrunnen) og monterer og ordner :) 


Veldig konsentrert - for det er så mye radioaktivitet <3<3

3 kommentarer:

  1. Sorry!
    Jeg trenger alle mikrogrammene selv;)

    SvarSlett
  2. har litt 235 til overs, al qaida trengte ikke mere, og russerne refundere ikke det som er til overs xD bare å si ifra :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...