mandag 23. juli 2012

Sommerblogg :D

Hei alle fantastiske lesere, håper dere har hatt, evt har, evt skal ha en fantastisk sommer(ferie)!
Selv har jeg nå hatt ca tre uker ferie (ble en del jobbing den første uken, så det var sånn semiferie), og det ble også til at jeg tok tre uker bloggfri (jeg har altså omtrent ikke rørt en datamaskin...), så det er på tide med en bitte liten oppdatering på hva som har skjedd siden sist:

  • Den første uken i juli var Markus og jeg på seilkurs; vi har hatt en idé om at seiling virker som noe vi kunne tenke oss å drive med, og etter å ha vært på et flott kurs i regi av Oslo Seilskole er vi begge overbevist om at dette er noe vi liker å gjøre, og vi kommer til å dra på et videregående kurs allerede nå på sensommeren (hvis vi får det til).

  • Higgs-bosonet ble funnet på CERN. Dette skjedde mens jeg var på seilkurs og ikke i nærheten av noe som liknet en pc/internett/andre fysikere. Da jeg skjønte hva som hadde skjedd føltes det som om jeg hadde vært invitert til en stor fest også ikke gått, også viste det seg at denne festen var århundrets fest...:/
  • Foredraget mitt ble akseptert på Kiev-konferansen i september, og etter en del frem og tilbake ser det også ut til at jeg får mulighet til å dra; takket være fantastisk familie, spesielt mor og svigermor, som stuller opp å hjelper til med Alexandra <3
  • Vi har vært på hytta på Hvaler, og jeg tok bilde av sankthansormen som sitter og lyser og håper at det skal komme en partner, og jeg fant ut at Robyns "Dancing on my own" egentlig handler om disse insektene.  En annen viktig sport å bedrive er å titte på tollbåten som ligger og vaker - denne sommeren var det visst seilbåter som var hot å stoppe.
Sankthansormen lyser for harde livet


Tollbåten stoppet seilbåter


Mamma med sølvpapirhatt. dette kan jeg ikke huske, men det var sannsynligvis en veldig god tanke bak dette, muligens for å beskytte mot noe... 

Matlaging på utekjøkken <3
  • Alexandra har sluttet med bleie, og dette er selvsagt ganske stas :)
  • IAEA har kommet med en rykende fersk rapport angående Thorium. Jeg har nå fått printet den ut, siden jeg foretrekker å lese på papir, og å kunne notere og sånn, men lese den har jeg ikke fått gjort ennå (har hatt nok med 93 uleste mail i innboksen min, liksom)
  • Forrige uke var vi i Finland og besøkte Markus sin finske familie. Jeg var litt spent på hvordan flyturen med Alexandra skulle gå, men det var ihvertfall ingenting å bekymre seg for, så nå bare gleder jeg meg til vi i slutten av august skal på ferie til Cannes
  • I går var det 22. juli-minnekonsert med Markus og Alexandra, det var fint
Her har hun akkurat våknet og ser litt bortkommen ut, stakkar, men hun livnet veldig til etterhvert, og mot slutten av konserten satt hun oppe på skuldrene våre og klappet og smilte og koste seg. Hun pekte også ned mot havna og lurte på om vi skulle kjøpe seilbåt nå :D
  • Da jeg kjørte til Blindern i dag hørte jeg på nyhetene at det var kommet en ny Fukushima-rapport, men jeg er sannelig ikke helt sikker på hva dette er, så det gjenstår å finne ut av :P

Nå er det en ukes fri fra sommerferiering, og denne skal brukes til å forberede foredrag til Unge Venstres sommerleir neste uke, og foredraget som jeg skal holde i Kiev i begynnelsen av september. I tillegg skal jeg møte veileder Sunniva, siden vi klarer å være her to dager på samme tid, og noen diskusjoner med veileder Jon blir det sikkert også :D 
Forresten driver simuleringsprogrammet og segmentation faulter igjen, så det må jeg selvsagt forsøke å finne ut av ...


Koz og klemz xD


3 kommentarer:

  1. Fantastisk at du holder foredrag for Unge Venstre, det er et parti som stort sett er villig til å høre på fakta og til og med kan tenke seg å forandre mening på grunn av endrede faktaopplysninger

    SvarSlett
    Svar
    1. :)
      Jeg er kjempeglad for å bli spurt; skulle gjerne holdt foredrag for flere, jeg ;)

      Slett
  2. Yeay, så fint med nytt rose-blogg innlegg. Tenkt på deg da jeg var på besøk i CERN forrige torsdag :-) Linus likte det godt. Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...