onsdag 4. juni 2014

PhDDay i morgen (TIPS!)

God kveld alle hjerter og stjerner og støv og glitter og hva dere nå er <3<3<3 Her sitter jeg i sofaen i Rose-slottet; sliten (dvs DØD i kroppen etter to PT-timer denne uken - best å ta i skikkelig når man først skal gjøre noe, liksom :P ), og har mistet stemmen (litt kjipt mtp at jeg skal holde to foredrag i morgen :/). I dag har jobbet med (eeeh, fått masse masse hjelp av gode stipendiat-kollega Therese) programmet som sorterer alle signalene/dataene vi har samlet fra uranet mitt *elsk*, og da jeg var nødt til å løpe fra kontoret for å flytte meg opp til det andre kontoret så det ut som at det fungerte; og det har jeg lært at er et bra sted å gi seg, for da begynner man på et bra sted når man setter seg ned igjen neste gang, istedetfor å starte der bare ingenting fungerer, liksom. Jeg har jo dessverre et lite aggresjonsproblem når det kommer til dette med programmering, da: jeg blir skikkelig (irrasjonelt) sint på datamaskinen fordi den bare oppfører seg dust, og får seriøst lyst til å slå hardt i skjermen *flau*. Har ikke gjort det ennå, da - lover - og troooor ikke jeg kommer til å gjøre det heller...(tviler på at det ville hjulpet, forresten).



Etter å beveget meg fra kontoret på Kjemi, og opp til kontoret på Realfagsbiblioteket, ble det to intense timer med morgendagens foredrag - og det er det som er dagens TIPS (ikke akkurat bare mitt foredrag, altså): i morgen arrangerer vi nemlig PhDDay på Realfagsbiblioteket, og som min supersøte kollega Karoline har skrevet:

I morgen, torsdag 5. juni, retter Mat-Nat lyskasterne mot PhDene når realfagsbibiloteket, Universitetet i Oslo, inviterer til PhDDay! Men dagen er åpen for alle!
Taus kunnskap blir satt ord på og glitrende hoder blir satt pris på! Drømmer du om å bruke noen år på å fordype deg i et emne så smalt at bare du og to til forstår hva du snakker om? Lurer du på hva det egentlig vil si å ta en PhD? Vi gir deg muligheten til å kjenne på utfordringene og gledene underveis.
Etter gratis lunsj for deltakere og publikum fortsetter programmet med “Do’s and don’ts” kl 13:30. Kjernefysiker og rosablogger Sunniva Rose forteller entusiastisk og dramatisk om sin erfaring som stipendiat og formidler, før mikrobiolog og førstebibliotekar Jessica Lönn-Stensrud plukker opp tråden og med sine egne erfaringer viser hvordan man kan bruke nettsiden www.phdontrack.net for å få tips og gode råd. 

Les mer HER og HER.

Selv er jeg veldig spent på denne delen av programmet, siden det forhåpentligvis ikke er såååå lenge til det er der jeg selv befinner meg (vi har en disputas i gruppen nå den 16. juni, og etter den så er det jeg som er neste i "køen"...):
12:15 The Final countdown
Recent doctoral graduates and current advisors give advice on how to survive the two weeks between the day you get your trial lecture topic and the day of your defense.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har ikke jeg bare verdens søteste jente, forresten *smelt* (jada, som alle andre foreldre ;) )







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...