tirsdag 1. juli 2014

God sommer og god ikke-spredning

Kjære alle søteste fineste beste lesere: Nå har jeg begynt sommerferien,  og selv om jeg kanskje ikke vil være helt stille de to kommende ukene - da jeg skal være på hytta på Herføl- så kan det godt hende at jeg ikke vil gi noen lyd fra meg heller; og dere et herved advart. Det håper jeg dere vil tåle;  men de fleste av dere skal vel heller ikke sitte og lese blogger de neste ukene, så det skal vel gå veldig bra ;)
Det er altså hytta på Herføl - aka paradis på jord - som gjelder for meg de neste 12 dagene,  og på planen står avslapping,  lek med Alexandra, lesing, vin,  og skriving (har jo noen større prosjekter på gang ;) ). Jeg har to mål: det ene er å komme skikkelig i gang med skriveprosjektet mitt, det andre er å lade batteriene slik at jeg er så nære jeg kan komme 100% klart for høstsemesteret - det kommet til å bli krevende, på mange måter,  og jeg må ta noen, for meg,  litt tøffe valg når jeg kommer til august.
Etter dette blir det tilbake til Oslo,  og den andre halvparten av juli vil bli brukt til mer skriving,  litt jobbing på Blindern,  pakking av leiligheten,  pluss noen mulige turer til Paris og kanskje andre steder ♥♥♥

I tillegg til å ønske dere god sommer ønsker jeg dere også altså god ikke-spredning;  det er nemlig også i dag en dag med kjernefysikk-historie,  for den 1. juli er det nemlig akkurat 46 år siden ikke-spredningsavtalen (treaty on the non-proliferation of nuclear weapons - NPT) ble skrevet under for første gang. Avtalen går ut på at man ikke skal spre teknologi/kunnskap for å lage atomvåpen, at man skal jobbe for nedrustning (av atomvåpen), og at man skal bruke kjernefysisk teknologi til fredelige formål :)
Mer om NPT kan finnes på IAEA SINE SIDER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...