onsdag 17. februar 2016

ATHENAS!


I løpet av den tiden som har gått siden Fukushimaulykken, og jeg begynte å blogge i september 2011, har det blitt en god del foredrag. Dette trives jeg bare bedre og bedre med, og det som begynte med noen små foredrag om thorium og kjernekraft (ikke at jeg på noen måte syns det er kjedelig eller dumt å snakke om thorium, kjernekraft og egen forskning - jeg snakker fremdeles veldig gjerne om dette!) har gradvis utviklet seg til mer og mer spennende oppdrag. Blant annet har jeg fått holde tre TEDx-foredrag, jeg har fått snakke for arbeidsgiverforeningen Spekters Arbeidslivskonferanse (Kan man være en kompetent borger uten realfag?), diverse videregående skoler har invitert meg for å snakke om kjernefysikk og forskning og sånn, og i høst fikk jeg holde hovedtalen under åpningen av Universitetet i Stavanger. 


I september i fjor ba også Kathrine Aspaas meg om å snakke om Rosa forskning da hun lanserte den siste boken sin, Rosa er den nye pønken (noe jeg syns var fryktelig stas), og etter dette foredraget ble jeg kontaktet av Athenas, som lurte på om jeg kunne tenke meg å samarbeide med dem om foredrag. 
Athenas er Norges største formidler av foredrag, og jeg takke selvsagt ja til dette. Jeg er veldig stolt over å få være på listen sammen med alle de andre utrolig dyktige foredragsholderne de samarbeider med!
Les mer HER.


-------------------------------------------------------------------







"Historien om en rosanerd"; på "Jenter for realfag"

"Om kjernefysikk og forskning og sånn"; på Røyken VGS


-------------------------------------------------------------

TEDx-foredraget kan sees ved å trykke på bildet over

Foredraget for NFF kan sees HER (bildet over er kun en screen shot)

Foredraget for Cappelen Damm kan sees HER (bildet over er kun en screen shot)

------------------------------------------------------

Til slutt noen hyggelige kommentarer jeg har fått etter foredrag jeg har holdt :D

"Var på foredraget ditt nå i dag, SÅ inspirerende! Var så godt å høre på deg - selv valgte jeg også å begynne på danselinjen på vgs, men sluttet og måtte gå et år om igjen. Det var et tungt valg, så det var så fint å høre på noen andre som har gjort det samme. Nå går jeg realfag og jeg stortrives :) igjen; takk for et veldig godt og inspirerende foredrag!" 
"Hei! så foredraget ditt på ONS på onsdag og ville bare si det var utrolig interessant og inspirerende!" 
"Var på "jenter for realfag" på torsdag, og ble så utrolig imponert over ditt foredrag! Du virket så engasjert i det du holdt på med, og jeg ser så utrolig masse  opp til deg. Hadde fulgt med på bloggen din og lest om deg i a-magasinet en stund før foredraget, og jeg gledet meg til å høre hva du hadde å si, det var utrolig morsomt å høre om historien din, og hvordan man aldri må gi opp. Håper jeg en dag kan jobbe med deg og diskutere thorium og uran med deg, heheh :)"

2 kommentarer:

  1. Dear Suniva: I wish you could translate or put a link to a traslator in your blog so people like me who follow you could understand , I heard you giving speechs in english so I hope that I am asking to much,
    A big fan of yours, Juan Guerrero.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you for this nice comment! Yes, I do give talks in English as well as Norwegian, so maybe I should also have "talks in English"-blogpost or something... I'll look into it!
      Sunniva :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...