mandag 5. september 2016

"De smarteste vi kjenner"


I dag skal jeg være med på programmet "Hallo P3", i spalten "De smarteste vi kjenner" (på P3)!
Opplegget i denne spalten er at programleder finner spørsmål fra diverse forum på internett som ikke har fått de svarene de kanskje fortjener, og så er det "de smarte" som får lov til å svare på disse. Den andre som er "smart" sammen med meg i dag er Karina Hougen, som er lege, og visstnok har vært med i denne spalten mange ganger før (første gang for meg :) ). Vi snakker om tre ting i dag:
  1. Bly og strålebeskyttelse. Jeg avslører et stoff som beskytter 5 ganger bedre mot gamma- og røntgenstråling enn bly, og jeg forteller om gull er bra å bruke mot gammastråling, eller ikke.
  2. Kolonisering av månen. Vil det ha none effekt på jorden, og hvordan kan den brukes som mellomlandingsplass?
  3. Å donere kroppen sin til vitenskapen. Hva kan man gjøre for å bidra, og hvordan går man frem?
Spalten går på luften ca klokken 18 <3




2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...