søndag 1. juli 2012

Dinosaurer og jordbær, Kiev-konferanse, og gave fra Olina

God søndag kveld alle fine, og god sommerferie til sikkert veldig mange av dere <3
I skrivende stund sitter jeg og Markus og leser og forbereder oss til det vi skal gjøre i våre tre første sommerferiedager; seilkurs! De neste tre dagene skal vi nemlig på dagsturer i Oslo-fjorden med Oslo Seilskole, og vi gleder oss masse:D

Sommerferien er altså i gang for min del, men jeg er ikke 100% sikker på om jeg har fått en god eller "dårlig" start på ferien... Da jeg sjekket mailen min før jeg skulle legge meg på fredag kveld lå det nemlig en mail i innboksen min fra arrangørene av Kiev-konferansen (som jeg nevnte at jeg stresset med å skrive abstract for, for en stund tilbake), og de kunne fortelle at de gjerne ville at jeg skulle komme og holde foredrag :) Dette er jo i utgangspunktet kjempebra, men det legger en demper på sommerferien for min del, ihvertfall, for nå føler jeg for det første at jeg er nødt til å få gjort mye mer slik at jeg har mer å vise/er bedre forberedt/forstår det som jeg i utgangspunktet har nevnt at skal være "foreløpige resultater" men nå ønsker at ikke skal være så foreløpige allikevel lengre :P Konfernasen er altså rett etter sommerferien, så nå sitter jeg da og lurer på hvor mye jeg blir nødt til å jobbe i ferien, og det er jo alltid litt kjipt:/ Men, men, sånn er livet. Da blir det ihvertfall tur til Kiev, og det blir jo spennende!

Ellers har ferien startet med litt shopping til Alexandra, som plutselig hadde vokst 5 cm på 3 måneder, og jeg må si jeg nærmest ble ekstatisk da jeg fant denne "one-piecen" med dinosaurer <3 på - på jente-avdelingen til H&M :D


Jeg handler nesten alt av Alexandras klær på H&M, siden hun plutselig har vokst i fra halvparten av klærne og trenger mye nytt, foretrekker jeg en butikk som er rimelig, og hvor jeg kan få "alt" på ett sted; og hvis jeg leter litt (også på guttevadelingen) finner jeg somregel klær som jeg syns er fine, søte og tøffe (selv om jeg irriterer meg over ting som at gensere for så små jenter er laget for å sitte trangt - oops, der ble det guttegenser på Alexandra, gitt - og at det tydeligvis bare er guttene som skal ha praktiske sko...).
Så, altså, i en forholdsvis hektisk hverdag er det fint med enkle og rimelige løsninger (H&M), men ferien min startet ikke bare med invitasjon til konferanse; da jeg kom hjem på fredag var det kommet en pakke i posten, og i den lå det to fantastisk søte og nydelige antrekk til Alexandra - absolutt ikke H&M... Jeg har nemlig blitt kontaket av Sissel som designer, syr og selger barneklær på www.minolina.no, med spørsmål om jeg kunne tenke meg å teste klær på Alexandra - og det ville jeg selvsagt. Og jeg som ikke er så "godt vandt" med klær til Alexandra er veldig spent; klærne er ikke prøvd ennå (lille frøken trasser en god del om dagen, og det å bare prøve et klesplagg er ikke bare, bare), men de ser virkelig nydelige ute - søte på en fin måte, ikke "Hello Kitty rosa og lilla og hjerter og stjerner på én gang"-måte, og de kjennes veldig gode ut! Det beige-rosa settet skal ihvertfall brukes på torsdag, for da skal vi ha middagsselskap, men det kan godt hende det blir testet tidligere, for værmeldingen ser jo ganske bra ut - noe jeg selvsagt er veldig glad for mtp seilkurset de neste dagene ;)


Supersøt kjole i turkis, med brune og hvite blomster; nydelig! Elsker detaljen med det lysebrune fløyelsbåndet og den lille blomsterknappen :)



Deilig lys- gammelrosa sett med tunika og mamelukker; kommer som nevnt til å testes senest på torsdag.



Har jeg forresten sagt hvor mye jeg elsker å bo på Tøyen/Grønland ? Hvor ellers kan man få en kurv med herlige fantastiske jordbær til 12,90 liksom... 




Så nå skal jeg prøve å nyte de neste  ukene så godt jeg kan, uten å stresse (kanskje bare litt på ettermiddagene til uken; jeg kan dra på Blindern etter seilkurset og sette i gang noen simuleringsjobber...)

Håper dere også har en god start på ferien, evt noen fine dager på jobb før ferien!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...