søndag 1. desember 2013

Opplæringsdel PhD: check!

Da er det allerede desember, og de to mest arbeidsintense månedene som jeg kan huske å ha hatt på veldig lang tid, er over...det har vært veldig slitsomt, men det har også vært spennende, fint og gøy :) Og én ting som er veldig bra er at nå har jeg de 30 studiepoengene som jeg trenger som en del av "opplæringsdelen" i doktorgraden, og det er en fryktelig deilig milepæl å nå! Dessuten ble jeg jo "tvunget" til å komme skikkelig godt i gang med dataanalysen pga Berkeley-turen, så det er ikke veldig stor tvil om hva jeg hovedsakelig skal bruke desember til - tror målet skal være et skikkelig utkast til min neste artikkel før jeg tar juleferie (hjelp? :P).

Helt fri (da mener jeg fri slik at jeg kan bruke all tid til å fordype meg i én type arbeid) har jeg selvsagt ikke klart å holde kalenderen nå i desember, og den andre uken blir fokuset tatt litt vekk fra uran-data; da er det nemlig Higgs-feiring, og jeg takket selvsagt ikke noe annet enn "ja" da jeg meget pent ble spurt om å være toastmasterThorium-møte (mtp på dette med FME-senter i Sundvolden-erklæringen), og så avsluttes den uken med to-dagers utvalgsmøte (Ludvigsen-utvalget, om fremtidens skole), og det er selvsagt en del forberedelse som óg må gjøres før dette møtet.
Ja, også er det litt stor avgjørelse som skal tas ila. midten av desember...

<3 <3 <3

I løpet av disse to månedene, oktober og november, var jeg jo bla. i Trondheim og holdt et foredrag - og jeg ble intervjuet av Under Dusken (studentavisen i Trondheim). Intervjuet er nå mulig å lese her, på side 30 (eller pdf-side nummer 16); ble egentlig ganske fornøyd med det, faktisk :)
Søte fotograf Caroline Ramnæs tok de fine bildene av meg, og det var også hun som hadde funnet det fantastiske stedet der vi møttes for intervjuet og bildene - Fairytale Cupcakes. Hadde jeg bodd i Trondheim tror jeg dette måtte ha blitt stamstedet mitt, jeg matcher jo veggene, jo :P (Ja, det var faktisk tilfeldig :D )








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...