onsdag 21. mai 2014

day 9 and going home

På plakaten i dag står det egentlig ren forskningsdag, men det blir jo ofte andre ting som sniker seg inn - altså, har man deadlines så har man deadlines - og jeg har deadlines :P Dermed er det selvsagt fremdeles analyse, og et møte med veileder-Sunniva klokken ett som skal gjennomføres, men i tillegg så må jeg forberede meg til et viktig (og kjipt) møte i morgen, og "Sushi og Kjernekraft"-manus skal også leses inn i morgen, så disse må jobbes litt med. Dessuten så var det en tekst i Aftenposten Viten om thorium i går, som var litt vel "halleluja" (dessverre) som jeg har veldig lyst til å skrive litt om - hvis jeg bare klarer å finne tid...

Apropos Sushi og Kjernekraft: Jeg har nå vært hjemme like lenge som jeg var i Japan, men jeg merker at jeg fremdeles ikke har "landet", og siden jeg ennå ikke har delt den siste dagen der med dere, så kommer det noen snaps fra den her :)




anbefaler virkelig dette hotellet i klassisk, japansk stil :)


syns dårlig på dette bildet, men dette er Fukushima-ferskenjuice (og min nye favorittflaske, som selvsagt ble med hjem i kofferten) <3<3<3



et enormt fallossymbol og en gullsædcelle :P


grønn te-frappuccino - måtte jo prøves ;)




helt egenbrettet origami-svane <3

------------------------------------


9 hele dager ble det altså i Japan, pluss reisen nedover og reisen tilbake - 11 dager totalt vekk fra landet i nord, og ikke minst vesle-jenta <3 Den siste dagen vår i Japan ble brukt i Tokyo, på å "stresse" rundt og fikse de siste tingene som ennå ikke var helt i boks; det meste fikk vi til, men ikke alt, og sånn er det bare - man gjør så godt man kan, mer enn det er jo ikke mulig ;)

Vi kunne jo selvsagt ikke avslutte den fantastiske Japanreisen på noen annen måte enn med å synge karaoke (som jeg elsker!) - på ekte japansk vis, i vårt egne karaoke-rom <3<3<3 Hadde jeg hatt bilder eller video av meg selv skulle jeg gjerne lagt ut, men jeg har dessverre bare video av de andre, og jeg tror kanskje ikke de har så lyst til at jeg skal dele det :P

Flyturen tilbake gikk veldig fint, og jeg sov nesten hele turen - deilig (så deilig som det kan få blitt å sove sittende i et trangt flysete). Nedover sov jeg jo nesten ingenting, så jeg tror kanskje trikset er å ha et alvorlig underskudd på søvn - da er det helt uproblematisk å sove i timevis.


1 kommentar:

  1. Åh, Japan virker fantastisk! Hadde vært bra om du kunne skrevet et anbefalingsinnlegg eller noe i den duren, siden jeg skal til Tokyo i sommer :))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...