lørdag 21. mars 2015

sushi og kjernekraft!



Endelig!
Det er mer enn tre år siden jeg for aller første gang møtte Jo (Røislien) over en kaffe i kantinen på IFI2 på Blindern, og vi begynte å fable om å gjøre et eller annet sammen. Det er snart ett år siden vi faktisk dro til Japan og filmet (Les blogginnleggene fra turen her: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8). Nå er Sushi og Kjernekraft omsider en realitet på VGTV, og jeg er veldig stolt og glad!

"Sushi & Kjernekraft er en poetisk assosiativ reise til japan med bloggeren og kjernefysikeren Sunniva Rose. En reise gjennom atomet, Hiroshima, stråling og solen som et kjernekraftverk."
HER kan du se filmen - håper den faller i smak <3



-------------------------------------------------------------------------

Sushi og Kjernekraft er regissert av fantastiske, flinke, morsomme Christian Holm-Glad, som blant mange andre ting feks har laget Siffer, Jakten på verdens største tall og Folkeopplysningen. Jeg føler meg utrolig priviligert og heldig som har fått lov til å jobbe med så utrolig dyktige og bra folk som Christian og resten av gjengen (Jo Røislien, Johann Gustavsson, Julie Simonsen og Olav Næss)!


----------------------------------------------------------------------

Ellers må jeg jo også nevne at i kveld er det premiere på Big Bang med Linhave og Bergh!

"Populærvitenskapelig underholdningsprogram ledet av Ingrid Gjessing Linhave og Kåre Magnus Bergh. Et ekspertpanel forsøker å besvare Linhave og Berghs mange spørsmål om stort og smått"

Jeg er jo i Barcelona denne helgen, så dessverre får jeg ikke vært med å feire med resten av gjengen foran og bak kamera (jeg er jo en av "ekspertene" i panelet) - men jeg skal garantert se, feire og drikke Cava mens jeg ser programmet sammen med Anders, her i Spania :)
Altså, NRK1 klokken 19:55 i kveld!




4 kommentarer:

  1. Utrolig fin film fra Japan! Ny vri på realfagsformidling, og jeg liker'e!:)

    SvarSlett
  2. Flott liten film om fascinasjonen for noen av kjernefysikkens fantastiske sider. Gratulerer! Jeg liker spesielt sekvensen om atomenes tomhet og ikke minst tanken på om vi en dag klarer å kopiere, kontrollere og utnytte solens enorme krefter til vår fordel. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...