tirsdag 15. mai 2012

Syklotronvakt og en rosa flaske


Se hva som ventet på meg da jeg kom på kveldsvakt på syklotronen nå nettop: En deilig rosa Cava :D Søteste Jostein hadde vært innom med den som en "takk for foredraget"-gave tidligere i dag (for foredraget jeg holdt på høyskolen), lurer på om det var helt tilfeldig at det ble en så deilig rosa sak, eller om han visste at jeg er svak for både Cava og Rosé...;)



Nå er jeg dermed velutstyrt for kvelden alene på labben, selv om jeg selvsagt ikke kan (eller vil) drikke Cavaen nå når jeg er på vakt. Spesieltt ikke siden jeg ble møtt av leende ingeniører da jeg kom, som kunne fortelle meg at de akkurat hadde hatt en "minor fire", men at de hadde fikset det sånn midlertidig, men at jeg måtte følge med i tilfellet dette skjedde igjen :/ Så jeg tror nok kaffe med sukrin og deilig fløte (nam) kommer bedre med på dette skiftet enn en flaske Cava. Cavaen, derimot, kan komme meget godt med i morgen ettermiddag!


"Fysikk og energiressurser"-boken kan jeg også få bruk for som inspirasjon mens jeg jobber med  innlegg om stråling. Utfordringen her er bare at det er så sykt mye å ta tak i, at jeg liksom ikke vet helt hvor jeg skal begynne :P

Ok, da sater jeg på en rolig kveld, UTEN brann og UTEN problemer med de nye fisjonsdetektorene - som så langt virker helt utmerket (noe jeg er veldig glad for både på grunn av eksperimentet som kjører nå, og at de er en stor del av doktorgradsarbeidet til en som er her på utveksling, OG fordi jeg trenger fisjondetektorer til uran-233-eksperimentet som jeg skal kjøre etter sommeren).

<3<3<3


1 kommentar:

  1. Hva heter den Cavaen du fikk? Har du kanskje polnummer etc på den?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...