torsdag 16. oktober 2014

Formidling i fremmed farvann (TIPS)



God torsdag, fine <3
I dag er det to ting som gjelder: dataanalyse (som akkurat nå betyr "sitte og lese om ROOT og diverse, og søke etter relevante artikler - som selvsagt tar meg et godt stykke vekk fra der jeg startet, men internetten er så stor og spennende, og det er så mye å lese og så liten tid å gjøre det på"), og forberedelse av morgendagens foredrag på Naturhistorisk Museum. 
Jeg har nemlig blitt spurt av selveste Jørn Hurum (øgleforskeren som også er "faren" til fossilet Ida) om jeg kunne tenke meg å være med å holde foredrag når han skulle samle et knippe forskere som driver med formilding på, vel, en litt utradisjonell måte. Siden rosablogg om kjernefysikk og forskning og sånn ennå ikke er helt mainstream (kanskje han også syns jeg har fått til noe - ikke bare at jeg skiller meg ut, liksom :P) så ble jeg altså spurt om jeg kunne og ville delta - noe jeg selvsagt sa JA til ;)
Så kom GJERNE å hør meg i morgen klokken 13 (eller aller helst; kom på hele arrangementet - jeg tror det blir veldig bra!) - da snakker jeg i 20 minutter (veldig passende tid: ikke for langt, ikke for kort) om "Kjernefysikk i rosablogging"!

#jegelskerrosa (hvis noen var i tvil) - og sier: "Kom på foredrag!" <3
// dessuten elsker jeg de rosa Conversene (men no way at det blir flate sko i morgen, da), og buksene fra Guess



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...