mandag 1. desember 2014

Kalenderblogg

God mandag alle! Da er en utrolig hektisk reiseuke over, og en ny uke (som på mange måter er mindre hektisk - på mange måter ikke; mtp at jeg er i Berkley om en uke, der jeg skal holde to foredrag og mest mulig dataanalyse skal gjøres før den tid :P) er i gang. 
Som de fleste sikkert har fått med seg så er det første desember i dag, og ventetiden er i gang - og i år har jeg bestemt meg for at jeg vil kjøre adventskalender her på bloggen :D Jeg har tenkt litt frem og tilbake på hvordan jeg ville gjøre det, og har til slutt landet på noe jeg syns passer veldig bra; nemlig graf-kalender <3<3<3 :D :v :P <3 8-O

Bak den første luken i kalenderen er det dette som skjuler seg...:


Dette nydelige, innrammede plottet av detektorring nummer 1 - som er satt sammen av 8 deler <3 Her er det tydelig at jeg ikke har gjort en helt perfekt jobb med kalibreringen (den grønne - detektor 1 strip 1 - ligger ikke helt på samme sted som de andre 7 detektorene, altså) :P Men føler jeg har en unnskyldning: hele partikkeldetektoroppsettet er satt sammen av 64 små detektorer, og for hver av disse skulle jeg finne nøyaktig plassering av 3 topper - og for å gjøre dette måtte jeg projisere disse ned på både x-akse og y-akse...det ble med andre ord en operasjon som måtte gjøres 64 ganger 3 ganger 2 ganger, og da kan man etterhvert blingse litt der man sitter og gjentar samme ting igjen og igjen. (Jeg skal heller ikke påstå at jeg gjorde alt riktig første gangen jeg skulle kalibrere - så kanskje har jeg gjort denne kalibreringen 64x3x2x3 ganger...:P)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...