lørdag 30. mars 2013

Melankoli


Hei alle dere fine lesere.
Jeg må innrømme at ting dessverre er litt tungt om dagen, uten at jeg tror jeg skal si så mye mer enn det, men, altså, sånn er det, og jeg håper det skal hjelpe med vår :)
I tillegg er jeg jo i tillegg en litt melankolsk person, så hva passet vel bedre enn å se Les Misérables sammen med en gammel venninne i går (det var i alle fall veldig hyggelig - og godt å få tankene litt vekk fra de tingene jeg går og kverner på om dagen). Etter filmen endte vi opp med å drikke vin og skravle helt til hun måtte rekke siste bussen hjem - superkos!

To av mine favoritt-triste sanger er jo fra Les Mis: On my own (denne har jeg nynnet på mange ganger før; "On my own, pretendig he's beside me. All alone, I'll walk with him 'til morning...") og I dreamed a dream, som jeg har nevnt her før;)
Lurer på om lgrunnen til at jeg er så glad i musikaler er nettopp alle disse forferdelig, triste sangene til disse personene med de triste skjebnene. Så, for å dele med dere, siden deling jo er det jeg holder på med her på bloggen, har jeg satt sammen min topp 5 musikalmelankoli-sanger (oppgitt i tilfeldig rekkefølge). 
Enjoy!

I dreamed a dream




On my own




I still believe




I'd give my life for you 
(den ULTIMATE triste historien, om den vietnamesiske jenta som blir gravid med en amerikansk soldat, som bygger masse luftslott for henne om hvor fint de skal få det i USA, men som blir borte. Soldaten drar tilbake til USA, gifter seg, men kommer tilbake til Vietnam pga barnet der. Så slutter det med at hovedperosnen gir fra seg sønnen fordi hun tror han vil ha en bedre framtid i USA og helt til slutt skyter hun seg selv. Trist :/)





Memory



Ellers så hadde jeg store planer om både oppskriftsmandag nå på mandag, og å fortelle om Three Mile Island-ulykken på torsdag - siden 28. mars er årsdagen for denne ulykken, som skjedde i USA i 1979. En delvis nedsmelting av trykkvannsreaktoren ved kjernekraftanlegget i Harrisburg i Pennsylvania, som på en del måter liknet litt på Fukushima-ulykken (mye mer enn Tsjernobyl-ulykken i alle fall). 
... men jeg har bare ikke orket...:/ Må nok allikevel gjøre det en dag, for å liksom få et slags perspektiv på de tre ulykkene Tsjernobyl, Fukushima og Three Mile Island, spesielt etter å ha sittet og Twitter-diskutert med en på, eh, Twitter i dag.

Håper ting skal bli litt bedre nå, når dagene blir lysere og lengre, det blir varmere i været og snøen smelter. Også tror jeg at jeg skal være flink og fokusere litt ekstra på dataanalyse - både for å få litt bedre samvittighet, men også fordi vi jo faktisk arrangerer konferanse på Blindern i slutten av mai, og jeg tror det er ganske forventet at jeg skal holde foredrag på denne :P


Fortsatt god påske alle sammen - håper dere nyter :)

2 kommentarer:

  1. http://cen.acs.org/articles/91/web/2013/04/Nuclear-Power-Prevents-Deaths-Causes.html

    SvarSlett
  2. Vet ikke om det hjelper å prokrastinere, men sender deg likevel en relevant Les-miserables-stripe: http://www.phdcomics.com/comics.php?f=1543

    Lykke til i valget, har stemt på dere :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...