mandag 15. juli 2013

Hjemme igjen. Glad igjen.

Da er jeg endelig tilbake i gamlelandet igjen, og siden det tross alt er sommer så syns jeg Norge er et ganske all right sted å være akkurat nå. Ikke at jeg klager over å dra til Paris med jevne mellomrom, altså, det kunne vært mange flere mye værre steder jeg kunne ha hatt en veileder, og var nødt til å dra til sånn nå og da;) 

Det som også er deilig med å begynne å kjenne en sånn by såpass godt som jeg gjør nå er at det blir liksom instant Paris-følelse med én gang jeg bare går av banen på feks Chatelet, som jeg gjorde denne gangen; og jeg bare vet jo med én gang feks at der er de rare asiatiske butikkene hvor jeg pleier å finne supersøte kjoler til typ 15 euro, og der er den australske baren hvor jeg pleier å få billige drinker osv - så mao. skal det ikke så mye tid til før jeg føler at jeg virkelig har fått opplevd Paris, og ikke bare deltatt på eksperiment, liksom - for selv om det er superspennende og interessant, og noe jeg trives veldig godt med å gjøre, så var det nå en gang slik at jeg egentlig skulle ha ferie denne uken, og da er det jo fantastisk at jeg kan få opplevelsen av å ha vært en liten tur på storbfyerie i samme slengen ;)



Som tittelen sier så føler jeg meg ganske glad og fornøyd akkurat nå, og det er ikke egentlig fordi jeg er tilbake i Oslo igjen (selv om jeg er veldig glad for det óg; nå skal jeg ha en ukes ferie i oslo hvor jeg bare skal komme á jour med småting, treffe venner, og kose meg, mens Alexandra fremdeles er på ferie med pappaen sin, før Alexandra og jeg skal på ferie sammen fra neste uke av), men fordi jeg hadde det så utrolig kos med veileder-Jon på lørdag, før vi skulle ha natt-skiftet sammen. 

Har dessverre i det siste bare følt at jeg har skuffet ham, og endt opp med å føle meg skikkelig som en failure etter å ha vært der nede...og akkurat nå så var det i alle fall akkurat det jeg ikke trengte...! Men på lørdag kom vi ordentlig inn i vår gamle, tullete, gode tone (sånn vi hadde det da jeg bodde der nede, og jeg omtalte ham som surrogat-venninnen min), og etter at jeg hadde beklagd meg litt over de tingene som ikke er helt perfekt i livet sa han noe sånn som "I don't worry about you, you'll land on your feet. You're like a kalashnikov - they can't break you, even if they try. I have faith in you". Det jeg virkelig likte var kalashnikov-metaforen - kjempemorsom, og jeg syns liksom det var så fint, jeg <3

Håper alle nyter deilige sommerdager! :D



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...