onsdag 5. februar 2014

Bye bye January

Nå har jeg akkurat sendt fra meg manus-tekst til Christian i Bulldozer-film - en personlig tekst om meg selv...vet ikke om jeg ikke var personlig nok, eller om jeg var for personlig :/ *skummelt* 
Videre har jeg fått svart på noen mail som har hengt over meg altfor lenge; jeg har blitt flinkere til å ta ting med én gang, men defintivt ikke flink nok - med andre ord, her er det rom for forbedring ;) Tror faktisk jeg skal bli MYE mer bevisst på å gjøre de tingene jeg helst ikke vil gjøre - med én gang - aller helst som det første jeg gjør om morgenen; for da vil jo arbeidsdagen bare bli morsommere og enklere etterhvert som den går, istedetfor tyngre og kjedeligere, i tillegg til at det henger over deg at det er noe du bare mååå gjøre, som du egentlig ikke vil/syns er dumt/slitsomt. Høres lurt ut, eller hva?

Siden vi allerede er kommet til 4. februar, og jeg hadde min aller første dag med Realfagsbiblioteket i går (mer om det i et eget innlegg senere), er det på tide å si endelig farvel til årets første måned, og ønske februar velkommen. Det jeg i alle fall ønsker veldig velkommen er at dagene blir "lengre" - noe man merker veldig godt når man henter i barnehagen på ca samme tid hver dag. Rundt jul var det bekmørkt når jeg hentet Alexandra, nå er det skikkelig dagslys - og bare dét hjelper helt enormt på humøret, syns jeg :) Når det i tillegg er behagelige temperaturer ute er det nesten så jeg kan si at hey, vinter er jammen meg fint dere (men bare nesten).

Under er månedens plan. Den ser ikke så veldig hektisk ut (og det er den jo heller ikke sammenliknet med noen av de månedene jeg hadde på slutten av 2013), men jeg tror ikke jeg skal kjede meg voldsomt fordet ;) Blant annet blir det reising til Stavanger (foredrag <3), Trondheim (again - foredrag <3) og Paris (again, men ikke ifbm forskning), og jeg skal holde min første, skikkelige FORELESNING - "Fra rosablogg til dagsnytt 18" på kurset MNKOM3000/4000 (som forhåpentligvis kommer i PhD-variant nå til høsten, forresten *so excited and happy*), og jeg begynte i dag med å finne noen fine, nye bilder som jeg skal bruke i denne (hint: Triana Iglesias og verdens beste reality <3<3<3).
Men først er det morgendagen; bortsett fra møte i SUFU (Studie-, Undervisning- og ForskningsUtvalget), er et fullt thorium-fokus i morgen, siden onsdager er en av mine to forskerdager i uken nå. Alexandra drar for å være en uke hos faren sin etter barnehagen i morgen, så jeg ser for meg en lang dag, som skal avsluttes på ELIXIA. Ukens første skikkelige treningsøkt, og jeg gleder meg faktisk :P


Jeg lover forresten VELDIG at siste del av Årskavalkaden skal komme i løpet av uken - det MÅ den jo bare...!

Nå er det natten - som jeg skulle ønske jeg kunne ha sagt til dere for  ca to timer siden. I DNTalent forrige uke var jeg jo så kjekk og sa at jeg aldri prioritere vekk søvn - det er kanskje ikke heeelt riktig...men jeg prøver så godt jeg kan å få nok søvn, da, for det er vitkig! Derfor: God natt <3


2 kommentarer:

  1. Hei! La inn en kommentar på "om meg" for litt siden, supert om du har tid til å svare..:) Cec.

    SvarSlett
  2. Når vi nå skriver februar, er det faktisk ikke mer enn 4 uker til mars. Og når det er mars, er det nesten vår. Det nærmeste jeg kom føling med våren i fjor var at jeg skrev et dikt til hestehoven. Så jeg tror jeg skal ta det igjen i år, hva jeg mistet i fjor, og jeg gleder meg skikkelig.

    Lykke til med foredrag! Jeg hørte deg på P1 i dag, og det var morsomt. Blogging fortjener oppmerksomhet.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...