mandag 17. februar 2014

Denne uken...blir det rolig!

Aaaah, hvor deilig er det ikke med den solen vi har (hatt) nå i dag - er vel ikke bare meg som plutselig fikk skikkelig, deilig VÅRFØLELSE?!? :D (#jegelskervår ;) )
Beviset for dette lå forresten rett utenfor arbeidsdøren i dag; studentene hadde inntatt Fredrikke-plassen <3<3<3



Ellers er jeg jammen meg glad for ikke hver uke er som forrige (forelesning mandag, tur/retur Sandnes med foredrag tirsdag, studietur med Ludvigsen-utvalget til Paris onsdag til fredag, og "voksen-feiring" av Alexandras fireårsdag lørdag - i tillegg fikk jeg på et eller annet magisk vis lagt inn 5 treningsøkter; riktignok korte, da, men dog), for da tror jeg ikke jeg hadde holdt særlig lenge...



Jeg holder jo i perioder et litt høyt tempo, men for meg er det urolig viktig å da ta det roligere når en eller annen deadline eller av en annen grunn hektisk periode er over. Feks sa jeg til meg selv (og her på bloggen?) at jeg skulle ta det rolig i desember, siden oktober og november var spesielt hektiske måneder - mange lo når jeg sa det, men det gjennomførte jeg definitivt (riktignok var desember en tøff måned, men det var av helt andre grunner). Nå er det også høyt tempo, og det kommer det til å være frem til en liten stund ut i mai...så da får vi bare si det sånn at andre halvdel av mai må være roe seg-tid, før jeg kan sette inn en skikkelig god-periode i juni fram mot sommerferie *drømme* :)

Uansett, denne uken er det ikke noe reising, og det er jeg ganske fornøyd med - leeenge til neste gang; ikke før i slutten av neste uke :P (Da er det Trondheim som står for tur igjen).
Har fått en flott start på denne uken, da, med portrettintervju av bladet "Mamma" - veldig hyggelig og gøy; og ikke minst gleder jeg meg til de skal komme hjem til meg her i Rose-slottet og ta bilder av Alexandra og meg! Videre er det "Tidenes morgen" på P13 på torsdag igjen denne uken (ikke sikker på hva jeg skal prate om ennå - rop ut hvis det er noen ønsker der ute...kanskje hvordan og hvorfor i all verdens land og rike jeg endte opp med å fascinere meg for kjernefysikk/kjernekraft, feks?), og på fredag skal jeg ha kveldsvakt på syklotronen - for å passe på eksperimentet til Gry (lover å komme tilbake til hva vi egentlig driver og eksperimentere med denne uken!). Tror også at intervjuet jeg gjorde for en sak om kvinner og akademia i Morgenbladet kommer nå på fredag - det gleder jeg meg veldig til å se.

Er forresten "to-barnsmor" i dag; kusine Andrea var med oss hjem fra Blindern, og ligger i skrivende stund anføttes med Alexandra og sover *smelt*. Under er noen bilder fra vi kom hjem etter å ha vært på ballrommet på ELIXIA etter jobb/barnehage i dag (undertegnede var ikke på ballrommet, sånn bare så det er sagt, liksom)







Merker at dette ble et lenger innlegg enn jeg egentlig hadde tenkt, men sånn går det vel når det er mye som skjer om dagen, og jeg ikke får oppdatert så ofte som jeg egentlig ønsker...så da skal jeg bare nevne én ting til: Jeg jobber med et lite "bok-prosjekt" nå (ja, egentlig er det flere bok-prosjekter, for jeg driver jo fremdeles og skriver ;) ), eller "Sunniva anbefaler"; og det er da altså bøker jeg i hovedsak kommer til å anbefale. Planen er at dette skal bli en egen fane, og at alle anbefalinger skal komme under denne. Har tenkt å prøve å ha torsdager (tror jeg ) som fast "Sunniva elsker <3 bøker"-dag; i alle fall lover jeg å komme med "bibelen" min nå til torsdag - så følg med!
Nå er det natten i Rose-slottet, og i morgen er det <3 thorium <3 som gjelder - hele dagen! 

1 kommentar:

  1. La oss håpe de neste ukene går kjempefort! Jeg gleder meg til våren. Da skal jeg sette meg på Ravnkloa og skrive dikt om duer.

    RART

    Våren gir et artig skue:
    Ingen har da på seg lue,
    hver og en med hodet bart!
    Mennesket er veldig rart.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...