onsdag 7. mai 2014

day 4 - the earth moved

God kveld fra Tokyo fineste hjertecupcakes <3 Dette er altfor sent, jeg vet, men jeg har liksom bestemt meg for at jeg VIL lage et lite blogginnlegg der jeg deler bilder fra dagene mine her nede hver dag, så da får det heller bare være at de kommer noe forsinket; dag 6 er egentlig over her i Japan, men dagens innlegg er om dag fire - sånn må det bare bli... Som et lite plaster på såret sender jeg også med en liten bildehilsen direkte fra hotellsengen her i Tokyo; i ekte Japan-posestyle - heeelt nylært :P




Her er det "dessverre" så travle dager at det er veldig liten tid til å blogge - eller for å si det på en annen måte; vi utnytter virkelig tiden vi har her maksimalt - noe som jo er veldig fornuftig, da, slik at vi kommer hjem med mest mulig materiale, og kan lage et best mulig resultat ;) Dag fire startet med at vi dro ut for å filme soloppgangen, men det var veldig disig og grått, så noen sol fikk vi ikke med oss. Det som derimot skjedde var at da vi akkurat var ferdig med morgenfilmingen, og hadde bestemt oss for å dra tilbake til hotellet slik at vi skulle få noen timers sammenhengende søvn (mer enn 1 time og 45 minutter, liksom) var at det begynte å riste. Naive nordmenn (og en svenske) som vi er, tenkte vi at vi syns det var rart at toget skulle lage sååå mye risting... Jeg tror nesten jeg må skylde på blandingen naive skandivaer, som dessuten har et stort underskudd på søvn, for at vikke klarte å legge sammen to og to - altså, vi sto på bakken, ved siden av en av de virkelig store skyskraperne, og toget får jo faktisk ikke bakken til å riste sånn - det var selvsagt et jordskjelv vi opplevde - noe vi fikk vite da vi kom tilbake til hotellet. Ikke helt sikker på hvor sterkt jordskjelvet var, i norske aviser sto det 6.1, men de sa 5 her i Japan (ut i fra det jeg muligens forstår av japansk TV ;) ); men det var nok til at det ble sendt på TV flere ganger - og det var kraftig nok til at heisene ikke virket. Siden jeg følte meg desperat etter søvn endte det med at jeg gikk opp 22 etasjer, bare for å bli liggene i sengen og gruble, og vente på nye, kraftigere skjelv :P Sovnet til slutt etter at realist-Sunniva tro til og sa at jordskjelvet som rammet Japan i mars 2011 (det som utløste tsunamien, og skadet Fukushima-kratfverket) var 1000 eller 10 000 ganger kraftigere enn det jordskjelvet vi opplevde. Så jeg må vel nesten bare krysse det av på listen over ting å oppleve: jordskjelv i Tokyo *check* :P

På kvelden denne fjerde dagen var på "Robot-show" - noe som rett og slett bare var insane, i mangel av andre ord. Det var bare helt ubeskrivelig, på alle mulige måter...etter dette kom omsider Jo og Christian og joinet oss her i Japan, og sammen avsluttet vi kvelden på et lite, lokalt spisested, i en veldig trang og spennende gate.
Nok prat, her er bideras fra den 4. dagen i Tokyo ;)






seriøst; verdens søteste robot-dinosaur, som oppførte seg helt som om den var levende *forelsket*






selvsagt speil i taket så da er det obligatorisk med en #takselfie ;)







regissør Christian ble tegnet av noen japanere vi kom i snakk med på det lille, rare spisestedet - den ene av de to mennene jobbet med animasjon, og plutselig hadde han altså laget denne tegningen; som faktisk likner en god del :)




1 kommentar:

  1. Du forstod japansk TV helt rett, men de bruker en annen skala (shindo om jeg husker rett) internt i Japan :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...