mandag 26. september 2011

Helt seriøst

Forrige fredag satt jeg og hørte på foredrag i Praha mens jeg litt nervøs ventet på at det skulle bli min tur. I siste liten gjorde jeg de aller siste forandringene på foredraget, og jeg tok en siste sjekk på mail, twitter, facebook og blogg.

Det går opp for meg at selveste CERN har gått ut med at de har målt nøytrinoer til å bevege seg raskere enn lyset, og det er selvsagt bare én mulig reaksjon: WTF?!
Videre går det opp for meg at i rommet hvor jeg befinner meg, som er stappfullt av kjernefysikere, er det kun jeg som har fått dette med meg, og når jeg prøver å ymte frempå om dette i kaffepausen nesten ler de av meg :S

Vel, jeg har ikke fryktelig mye å bidra med her, for jeg skjønner virkelig omtrent ingenting av det, så jeg anbefaler alle å lese dette innlegget skrevet av flinke Bjørn på kollokvium.no. Etterpå kan dere lese denne xkcd-stripen - for sånn kan det være å være fysiker ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...