fredag 12. oktober 2012

Naturligvis

Hei superhjerter!

Tenkte jeg måttet tipse dere om min "opptreden" på P4s "Naturligvis" i kveld; jeg snakker om stråling og kjernekraft og rosablogging og sånn :)

Jeg vil også benytte meg av anledningen til å vise fram en bitteliten smakebit de to siste ukenes favorittantrekk; labfrakk (ja, som fysiker er jeg fryktelig stolt over å kunne gå med det) med tilbehør som vernebriller, munnbind og dosimeter <3 Kan forøvrig nevne at det ikke er radioaktiviteten vi er spesielt redde for (munnbind, liksom), men det faktum at uranet er "festet" på beryllium, og det er visst ikke noe særlig å puste inn...
Lover å vise dere flere bilder fra eksperimentet litt senere;)

Sunniva og Sunniva inspiserer "target" (uran-233) før det skal settes inn i detektorsystemet. Vi konkluderte med at det så meget bra ut :D

God helg alle sammen, jeg skal hjem til middagsbesøk og kos!
-Sunniva

3<3<3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...