torsdag 8. august 2013

Foredraget for Cappelen Damm - VIDEOBLOGG :D



God kveld søteste lesere :)

Vet ikke om jeg kanskje er litt rar, men med (u)jevne mellomrom så googler jeg meg selv - syns liksom det er litt greit å se hva som ligger der ute, og hva andre som måtte finne på å google meg antageligvis finner. Og i går gjorde jeg nettopp dette, og fant noen "nye" ting - blant annet opptaket av det foredraget.

Som jeg skrev på morgenen den dagen i mai, før jeg dro av gårde: "myter skal avlives - om forskeren/fysikeren, rosabloggeren og stråling/kjernekraft", så de fem første minuttene (nesten) handler liksom om meg, da, før jeg begynner på fysikkdelen ;)
Så hvis dere vil se meg snakke litt  om myter og en del om kjernefysikk og forskning og sånn, så er det bare å klikke på denne linken.


Fant også dette bildet fra rektorvalget, som jeg deler med dere bare fordi det er et skikkelig smilebilde - og det er jo ikke så ofte jeg smiler ordentlig på bilder - også er det jo sammen med go'guttene, da; Torkbias (Torkil og Tobias) :P Koselig!



Nå er det kvelden for min del; må være klar og uthvilt for å "hjelpe til" med søte Grys prøveforelesning som hun skal holde når hun disputerer om bare en drøy uke. Jeg skal bare være med og høre på henne i morgen, da, men vil jo gjerne komme med gode tilbakemeldinger - dessuten er jeg spent på å lære mer om "Evidence for dark matter", som er tittelen hun har fått på foredraget (hvis jeg ikke husker heeelt feil - det er i alle fall om mørk materie, da) :D

1 kommentar:

  1. En fornøyelse å se deg forelese, Sunniva! Du har en personlig stil, du er engasjert, og du kan åpenbart det faget og emnet som du snakker om. Du har en behagelig og tydelig stemme, og du beveger deg elegant som en danserinne på scenen (why am I not surprised ;-))
    For enhver som er villig til å lytte, er jo budskapet ditt meget klart og tydelig, men mange politikere og beslutningstagere (for ikke å snakke om journalister!) lar seg visst ikke overbevise uansett. ("Jeg har bestemt meg, ikke forstyrr meg med fakta!") Vi vet jo ikke hva Angela Merkel egentlig tenker, men det må være rart for en fysiker som henne å måtte erstatte gode kjernekraftverk med forurensende kullkraftverk... Et sitat fra Schiller låter omtrent slik: "Mot dumheten kjemper selv gudene forgjeves". Men om holdninger i stedet skyldes uvitenhet, så burde det fremdeles være håp?! Derfor må du bare fortsette med din fagformidling via blogg, twitter, intervjuer, forelesninger, radio og tv, osv. Lykke til!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...