søndag 1. juni 2014

Back in the saddle


Da står jeg på farten mot Drammen og foredrag for ca 300 17-åringer på "Ungdomsseminaret" på Union Scene; om å ta valg, endre retning og mening, om å studere (realfag), føle seg dum, føle seg smart, elske det man holder på med,  prøving og feiling, mestring og litt (mye?) meg. Litt av kanskje hovedpoenget mitt er jo liksom at man må være seg selv - håper bare ikke det blir vanskelig stå der med rak rygg og prate om mine valg - men det skal jeg altså, uansett om jeg skulle føle før å bøye nakken eller ikke. 
Dette er det første foredraget jeg holder siden selvplagiatsaken, og jeg må innrømme at jeg "gruer" meg litt, men tror også at det blir veldig bra for meg å komme i gang igjen, og være meg og gjøre de tingene jeg gjør :) 

Har varmet opp med denne Tim Minchin-sangen i dag - some people have it worse than me <3<3<3


Videre denne uken blir det flere foredrag;  begge to på torsdag, bare sånn for å være sikker,  liksom :P  Det første er for NFF på Nasjonalbiblioteket,  og det andre er på PhD Day på Realfagsbiblioteket/Vilhelm Bjerknes hus...så det blir en god del jobbing med disse, for dette er "nye" foredrag begge to, og ellers tror jeg at jeg skal prøve å fokusere skikkelig på uran-dataene mine (kalibreringen ser ut til å gå bra <3) - komme SKIKKELIG INN I DET, for det trenger jeg nå (også er det plutonium-eksperiment om noen uker, og da kommer det jo gjester fra bla Berkeley, og da er det mest all right å ha noe fornuftig å si om uranet mitt :P )

Vel vel, måtte bare dele noen av tankene mine med dere, og selvsagt ønske dere en deilig, solfylt søndag - NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...