onsdag 13. april 2016

I hate the word "natural" (rant)

Yes, this really annoys me; how people argue that since it's natural it's better/good for you, and of course un-natural is bad for you...

Well, here are a couple of things that are natural, and some things that are un-natural:
  • the sun, that for example can give you a serious sunburn - not very good for you, but completely natural
  • sunscreen - not natural, but good for you if you're going to spend time in the sun
  • water - natural; and good for you if you drink it (just not too much - it's always about doses), but deadly if you inhale it. (Think about water next time someone argues that if it's dangerous to breathe it has to be dangerous to eat...)
  • glasses - not natural, but I think they're a really good idea
  • radon gas - 100% natural, radioactive gas that comes from the ground. In the "right" doses it may cause lung cancer
  • uranium - also very natural, and a heavy metal, and radioactive. I wouldn't eat it...
  • flying - extremely un-natural, but many of us do it quite often
  • chlorine - natural, and deadly

I could go on; even rape is probably natural if you look at how most mammals have sex (biologists: please feel free to correct me on this one!)

When I was pregnant I saw this all the time, people actually arguing that it can't be bad for you or the baby since it's natural - this is just plain stupid, and it's a dangerous way of thinking.

Why do so many have this idea that "natural" is better?
Whether something is natural or not tells us exactly ZERO about the dangerousness/healthiness of the product!



Ok, back to being happy figure making science girl again (or at least pretending to be: honestly it takes forever to make these figures, and I'm kind of starting to be really sick and tired of it :P ), I just had to get this off my chest :)



6 kommentarer:

  1. Hei, det menes selvfølgelig med naturlig, i sammenhenger hvor det menes at naturlig er bedre enn syntetisk, at man for å høste fordelene inntar de deler av det naturlige som har en god effekt på ens organisme! Ingen av de som sverger til det naturlige har hang til å spise slangegift og så videre selv om den er naturlig. Erfaringen med det naturlige er uendelig mye større enn med det syntetiske og derfor behøver man ikke ta de samme risikoene om man holder seg det naturlige framfor det syntetiske. Det skal så utrolig mye innsikt til for å med hell kunne bytte ut det som er naturlig, og som vi dermed som rase har utviklet oss sammen med, med syntetiske erstatninger at det kan du bare glemme å lykkes med. Du og dine meningsfeller tar livet av og kommer til å ta livet av millioner av mennesker før dere får oversikt over hva som fungerer og ikke av det syntetiske på lang sikt. At løsningene allerede finnes i det naturlige kan forstås som et stort problem for dere siden dere altså har gjort levebrød av å forsøke konkurrere mot det med det syntetiske dere finner på, med profittmotivet som dominerende drivkraft selv om det også er nysgjerrighet der bak litt lik på pyromanens;"hva kommer til å skje om jeg tenner på her" kinda.

    SvarSlett
    Svar
    1. Klassisk svar fra en som ikke har peiling.

      Først så uskyldig, om en villedet: "Erfaringen med det naturlige er uendelig mye større enn med det syntetiske og derfor behøver man ikke ta de samme risikoene om man holder seg det naturlige framfor det syntetiske"

      Så uvitene og vitenskapsfornektende: Det skal så utrolig mye innsikt til for å med hell kunne bytte ut det som er naturlig, og som vi dermed som rase har utviklet oss sammen med, med syntetiske erstatninger at det kan du bare glemme å lykkes med

      Til slutt hysterisk og konspiratorielt: Du og dine meningsfeller tar livet av og kommer til å ta livet av millioner av mennesker før dere får oversikt over hva som fungerer og ikke av det syntetiske på lang sikt. At løsningene allerede finnes i det naturlige kan forstås som et stort problem for dere siden dere altså har gjort levebrød av å forsøke konkurrere mot det med det syntetiske dere finner på, med profittmotivet som dominerende drivkraft

      Hver. Jævla. Gang

      Slett
  2. Man skal ikke gå så langt inn i nyttig medisin før en støter på syntetisk fremstilte substanser. Ofte er det som kalles syntetisk opprinnelig naturlig, og er kun endret gjennom en syntese eller prosess om man vil. Jeg må være ærlig nok til å si at jeg foretrekker de syntetisk fremstilte vaksinene fremfor de naturlige virusene. De fleste vaksiner og medisiner har jo utspring i naturlige substanser, men modifiseres og syntetiseres for 1) å gjør dem mindre farlige/dødelige, 2) for å gjøre de positive effektene sterkere og 3)for å kunne masseprodusere dem for å kunne behandle flere. Med hensyn til hvem som kommer til å ta livet av millioner, så er de de som fornekter vestlig (syntetisk) medisin og reserverer barna sine mot vaksiner, slik at koppevirus, meslinger, kolera og annet kan formere seg fritt.

    SvarSlett
  3. Ja, la oss holde oss til den naturligheten som gjorde at vi en gang hadde en gjennomsnittlig levealder på 35-40 år.

    SvarSlett
  4. Jeg har mye glede og spenning i meg, jeg er torpey clare, var lykkelig med ekteskapet mitt, ikke før mannen min begynte å høre på sladder om at jeg ikke var tro mot våre ekteskapelige løfter, jeg prøvde å få ham til å forstå at de var sladder og løgner, men han mistet kjærligheten, tilliten og tilliten til oss. Så vi ble irriterende par, og deretter fylte for skilsmisse, senere ble vi skilt. år etter skilsmissen vår prøvde jeg å leve et normalt liv uten ham, men jeg kunne ikke, så jeg begynte å søke hvordan jeg kunne få tilbake eksmannen min, så ble jeg henvist til, BaBa ogbogo en flott og høyst åndelig mann som kastet en elsker å stave på meg og fikk EXen min tilbake til meg. Jeg er overveldet, så jeg slipper kontakten hans her for de som har problemer med ekteskapet og ekteskap, så han kan hjelpe med gode gjerninger. E-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com. Eller whatsapp-nummeret hans ... +2349020168697. Ta kontakt med ham, se hvor flott og mektig han er. Hjelper også i disse sakene ...

    (1) Stopp skilsmisse.
    (2) End Barrenness.
    (3) Lykke til stave.
    (4) Ekteskapsformulering.
    (5) Bli kvitt åndelige problemer.

    SvarSlett
  5. Jeg deler dette vitnesbyrdet til partnere som lider i forholdet sitt fordi det finnes en varig løsning.

    Mannen min forlot meg og våre 2 barn for en annen kvinne i 3 år. Jeg prøvde å være sterk bare for barna mine, men jeg kunne ikke kontrollere smertene som plager hjertet mitt. Jeg ble såret og forvirret. Jeg trengte hjelp, så jeg forsket litt på internett og kom over et nettsted der jeg så at Dr. DAWN ACUNA, en trollformler, kan hjelpe å få elskere tilbake. Jeg tok kontakt med henne og hun ba en spesiell bønn og trollformler for meg. Til mine overraskelser kom mannen min hjem etter 3 dager. Det var slik vi ble gjenforent igjen og det var mye kjærlighet, glede og fred i familien.

    Du kan også kontakte Dr. DAWN ACUNA for rask løsning.
    1) Hvis du vil gjenforenes med kjæresten din.
    2) Hvis du trenger fred/ glede/ lykke i ekteskapet ditt.
    3) Hvis du ønsker å behandle infertilitet.
    4) Hvis du ønsker å kurere noen form for sykdom, kreft/hiv/blokkrør/etc.
    5) Hvis du ønsker å tiltrekke deg noen inn i livet ditt.
    Whatsapp: +2348032246310
    E-post: dawnacuna314@gmail.com

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...