fredag 1. februar 2013

Denne uken...

...har vært travel, mye rett og slett fordi jeg ENDELIG har fått kontor (som jeg skal dele med Hilde - en annen stipendiat)!!! Jeg har fortsatt ikke fått flyttet alle tingene fra den gamle plassen på lesesalen, både fordi det er mye som skal flyttes, og fordi jeg prøver å få system i galskapen nå; sånn at jeg ikke bare ender opp med å ha flyttet at rotet fra ett sted til et annet...
Denne ukens øyeblikk på Instagram har derfor handlet en del om kontordetaljer :P

Nå bærer det snart av sted til ukens forelesning/foredrag på Vitenskapsjournalistikkurset; denne gangen er det er det Finn Sjue som skal forelese om den journalistiske metode - GLEDER MEG!

1) fine engelen utenfor matematisk 2) på kontoret skal vi selvsagt ha ROSA <3 vannkoker 3) jeg fikk shoppet litt småting til OPERABALLET, bla krølltang - egentlig for å krølle håret i nakken (skal ikke ha det utslått som på dette bildet) 4) "Livet er rosa"; foreløpig markør av at dette er mitt kontor ;) 5) portrettintervjuet i Klassekampen forrige fredag 6) to fysikere som deler kontor må selvsagt ha dingser som feks Newtons vugge 7) kontoret har nydelig utsikt Marienlyst og Majorstuen, og solen skinner inn, og det blir faktisk til og med varmt der inne... 8) radioaktive stoffer på utstilling i kule glass 9) "It was a time of happy, shiny people. The shiniest were in the uranium mines" - favorittkoppen fra kommunistmuseet i Praha <3 10) prinsessekjolen ble tatt ned fra loftet; den er i fin stand, den sitter godt på, og den kommer til å funke meget bra på operaballet (som nærmer seg med stormskritt)


1 kommentar:

  1. Forresten, den engelen i bilde nr 1 er faktisk gudinnen Nike (som holder Athene). Hun er rundt 150 år (og holder seg godt!) og stod opprinnelig på toppen av universitetsbygget i byen. Etter femti år som gudinne på toppen av universitet ble hun tatt ned og lagt på et lager i et ukjent antall år før hun ble plassert på Blindern. Neste gang du går forbi, ta en titt på baksiden. Der ser du masse signaturer som ble risset inn mens hun fortsatt stod på universitetstaket. (Tenk på de som klatret opp på taket, i nattens mulm og mørke, for å skrive navnet sitt.)
    Jeg tar master i gjenstandskonservering og skrev en oppgave på henne for noen år tilbake. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...