tirsdag 1. april 2014

Note to self

God morgen nøytronstjerner!
Da er jeg snart klar for dag to av dette tredje møtet i Ludvigsen-utvalget, og jeg stålsetter meg for diskusjoner om fagene i skolen, og begrunnelsen for dem, og hva man evt skal forandre på...tror det kan bli noen livlige meningsutvekslinger i løpet av de neste timene.
Siden vi er mange mennesker med forskjellige bakgrunner og sterke meninger er det lett å snakke seg vekk fra det vi egentlig skal gjøre, og vi ble minnet om det flere ganger i går at vi må huske å holde oss til mandatet - ellers er vi visstnok useriøse (hallooo, vi er jo ikke det, da, men ?!?). I verste fall så får vi ikke fortsette - og det syns jeg ville være fryktelig synd, da, så jeg tenkte kanskje like greit jeg skulle varme opp for dagen i dag med å dele mandatet om delutredningen her (igjen) :)

"Formålet med utvalget er å vurdere grunnopplæringens fag opp mot krav til kompetanse i et fremtidig samfunns- og arbeidsliv.
Delinnstilling: Utvalget skal levere en delinnstilling innen 1. september 2014 som presenterer et kunnskapsgrunnlag og en analyse av:
  • den historiske utviklingen i grunnopplæringens fag over tid
  • grunnopplæringens fag i forhold til land det er naturlig å sammenlikne oss med, herunder sammensetning, gruppering og innhold
  • utredninger og anbefalinger fra nasjonale og internasjonale aktører knyttet til fremtidige krav til kompetanse, som har relevans for grunnopplæringen
 (...)
En forutsetning for utvalgets arbeid er at den gjeldende formålsparagrafen for grunnopplæringen opprettholdes. Forslagene skal legge til grunn at elevene  ved utgangen av grunnskolen fortsatt skal kunne velge mellom alle utdanningsrammer i videregående opplæring. Utvalget skal ikke forslå en konkret fag- og timefordeling"

Sånn, da satser jeg på at hjernen er innstilt på dagens arbeid - da er det bare kaffe, sminke og outfit som mangler, så setter jeg nesen nedover mot sentrum. 





Her er bloggen til utvalget, der jeg feks skal blogge om dette tredje utvalgsmøtet (noe sier meg at jeg ikke får bruke hjerter i den teksten...:/), og her ligger alle sakspapirer, og referater og sånt <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...