tirsdag 6. mars 2012

Ledningsvirvar og knappeskrekk

Hei alle superhelter<3
Kvelden i går ble brukt på å være barnevakt på Syklotronen <3 (igjen :P)... Her er et lite bildedryss av alt det jeg er fascinert av og redd for på samme tid.
Masse ledninger

Når vi har såååå mye ledningsvirvar bare til vår lille og søte syklotron har jeg ingen problemer med å forestille meg at det kan gå krøll i kablene på de store eksperimentene der ute - som det som kanskje har skjedd med OPERA-eksperimentet og overlyshastighets-nøytrinoene :P

Kontrollpanel med maaange knapper


Begynner å vite hva en del av dem gjør nå, og er ikke sååå redd for å sette meg ned og prøve å skru litt :D
Hvorfor må jeg ha knappeskrekk - eller sagt på en annen måte; med knappeskrekk og redsel for alarmer, hvordan i all verden endte jeg opp alene sent på kvelden i denne kjernefysiske labben?! ;)

Må sises at det gikk veldig fint, da, og at jeg har sluttet å få hjertet i halsen hver gang det går en "beam out of range"-alarm (dette skjer minst én gang på hvert skift, men ofte justerer det seg helt av seg selv), heldigvis :D


4 kommentarer:

  1. Noe spennende den syclotronen du vokter brukes til, som du kan skrive om her?
    Kanskje videoblogge litt mens du vokter...?

    Sjekka ut Backstage Science kanalen på Youtube hvor man får se en del av "leketøyet" i U.K.? http://www.youtube.com/user/BackstageScience?ob=0&feature=results_main

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og takk for idé:)
      Jeg skal "vokte" syklotronen igjen på lørdag, og da skal du ikke se bort i fra at jeg prøver å lage en liten videoblogg om det - så kan dere feks få høre den deilige alarmlyden man kan bli vekket av hvis man har nattevakt...:P

      Slett
  2. Hei! Leste om bloggen via en venninne som delte Aftenposten-innslaget. Så utrolig spennende det du driver med og ikke minst flott å se jenter i realfag som tar over for mannlige proffer med bart og skjegg ;-) jeg gleder meg å lese mer om syklotronnen og hva den gjør. Knapper er så spennende! Keep up the good work!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...