onsdag 12. februar 2014

Fra Oslo til Paris (bilderas)


God kveld alle <3
Da har jeg beveget meg fra Oslo og til Paris, kommet meg på hotellet, vært på en mini-shoppingtur (skulle bare ut å kjøpe noe å spise, siden det ikke er middag før klokken 21, men så viste det seg at Zara lå rett utenfor hotellet, og der var det et par ting som bare måtte bli med meg hjem - feks en knall gul blazer), kommet tilbake til hotellet og hoppet inn i koseklær ;) Er bare en liten tur innom her for å si hei før saksdokumenter skal leses, felles middag med utvalget skal inntas, og sengen skal testes...og for å dele noen bilder fra dagen i dag:

Jeg driver fremdeles med uttesting av rød leppestift - veldig uvant når jeg ser meg i speilet med det, men syns det ser gnske fint ut når jeg ser det på bilder...må nok fortsette uttestingen litt til før jeg kan konkludere med noe ;)


 Ble oppringt av bladet Mamma i dag, og det var veldig hyggelig og spennende...;) Kjenner godt til bladet, men har ikke lest det på en stund, så jeg måtte løpe til nærmeste Narvesen og plukke det med meg - så da var flylektyren i boks

I want <3 Fra bladet Mamma

I want <3 Fra bladet Mamma

 Det lysgirlanderet ser bare utrolig fint ut - er for meg at jeg kan bruke det til å pynte opp en IVAR-hylle som jeg tenkte å kjøpe til Alexandra, så hun kan få litt mer plass til sakene sine...:)

 Vi hadde nydelig flyvær i dag - bortsett fra innflyvningen til Paris, da ristet det en del; må ha vært mye vind, eller noe...har alltid elsket sånne hvite skyer ovenfra <3


<3 Saksdokumeter <3
Nå er det altså en del saksdokumenter som skal lese igjennom; i skrivende stund går det i OECD sine key findings fra Norges PISA-resultater. Det er veldig spennende lesing - liksom litt "bak alle overskriftene", og det slår meg jo at det virker som om media er like glad i dommedagsprofetier når de skriver om PISA som når de skriver om Fukushima og ATOMER, eller flått...altså, jeg tror ikke vi skal glemme at media sin primæroppgave faktisk er å selge. (Selv om det finnes de journalister som tar kontakt med fagpersoner, feks meg, fordi de ikke vil lage "dommedagsprofetier i klikhoringas tjeneste" - all ære til dem <3<3<3)



 PS: Da jeg skrev om mandatet til Ludvigsen-utvalget her om dagen kom det en kommentar fra en leser, om hva han syntes var viktig å få med seg. Jeg svarte på denne, at jeg ikke var enig med ham, men det jeg tenkte å fortelle var at jeg har nevnt innspillet for de andre i utvalget - så poenget er at hvis det er noen som har innspill eller ønsker eller meninger så legg gjerne igjen en kommentar, for jeg tar det altså videre ;)





3 kommentarer:

  1. Hei Sunniva!
    For en fantastisk blogg! Jeg har ikke tid til å les alt nå, men skal SÅ bare kose meg med denne i vinterferien en gang :) Kom over navnet ditt ifm det Jenter for Realfag som vi begge skal være med på på Lillestrøm i mars - ble helt overlykkelig over å finne andre kvinnlige realister, som også er mamma til småbarn OG bruker leppestift!

    Ønsker deg en skikkelig fin dag - lykke til i jakten på den prefekte rødfargen ;)

    SvarSlett
  2. Du var smashing med rød leppestift så kjør på hvis det gjør deg glad :-) Risting i flyet på innflyvning kan være vind men det kan også være vanlig turbulens som oppstår på grunn av at bærekraften til molekylene i luften blir mindre noen steder enn andre steder. Bærekraft er jo en resultat av fart, aerodynamikk over vingen og molekyltetthet i luften. Varme steder er molekylene lengre fra hverandre og bærekraften mindre enn kalde steder. Da får man følelse at flyet detter litt. Derfor også man prøver å ta av fra varme steder (f.eks nairobi airport) med et fullastet fly om natten da det er kjøligere og man trenger mindre lang rullebane og kraft. Nairobi ligger også ganske høyt så da er i tillegg bærekraften enda mindre :-)

    SvarSlett
  3. *smil* / (der er vel intet mer skamløst enn å ville velge mellom religioner ...)

    Dette høres ut til å være et utvalg med et viktig mandat, hvis spørsmålet er hvilken skole vi ser for oss i framtiden. Barna er vår framtid. Fagsammensetningen har en oppdragende effekt, for å si det mildt. For barna ikke bare informeres. De gjøres kyndige. De er barn.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...