søndag 9. februar 2014

Mammablogg: 4 år (bilderas)



Kjæreste, søteste, vakreste, beste Alexandra! I dag er det hele fire år siden du kom til verden - en kald og gufsete dag på Akershus Universitetssykehus. 
Jeg trodde du skulle komme allerede på natten den 7. februar, men der lurte du meg. Heldigvis slapp jeg å være mer gravid rundt nitiden på kvelden den 8. februar 2010. Plutselig var du der, som den mest naturlige ting i verden, og det første jeg sa før jeg fikk deg opp til meg var "lever hun?" :) Jeg kan ikke huske at jeg hørte noe babyskrik, men du gråt sikkert - for det er vel som regel det friske babyer gjør når de fyller de flate lungene sine med luft for aller første gang <3

...også må jeg jo fremdeles nevne det faktum at jeg veide 100 kg den dagen Alexandra ble født, da...:P


Du sa for en uke siden at du ville hoppe på ski (siden du så at de på TV hos morfar hoppet på ski), og du var egentlig litt trist fordi du ikke kunne det. Da sa jeg at "selvsagt kan du hoppe på ski, du må bare øve litt på å gå på ski først", og så lurte jeg på om du ønsket deg ski til bursdagen (bare et bittelittegrann ledende spørsmål ;) ), og det svarte du "ja" til - og "ROSA". Så jeg har funnet tøffe, rosa ski til deg (mao. ikke G-sport sine rosa ski, for den vinterkolleksjonen der "sier" jo at jenter skal være rosa og pene og søte, mens guttene kan være tøffe - jeg vil ha begge deler; selvsagt skal du få være rosa, men du skal få være skikkelig tøff óg).
Den nye heltinnen din - som jeg virkelig elsker - er Merida i Dinsey/Pixar-filmen "Brave"/"Modig", og du har sagt mange ganger at du ønsker deg Merida-kjole, og ikke minst ønsker du deg pil og bue som Merida har...og gjett hva mormor har ordnet med ;)
I den sammenhengen må jeg bare si at jeg DIGGER Merida, og skulle jeg komme med en filmanbefaling så er det "Brave" som gjelder - endelig et virkelig BRA "prinsesse-forbilde".

------------------------

Et bilde sier mer enn tusen ord sier man jo, så da gir jeg dere et skikkelig bilderas fra det året som har gått siden Alexandra ble tre og frem til nå - mange mange tusen ord, med andre ord ;)


2 kommentarer:

  1. Gratulere :) liker bloggen din' ønsker dere en fin uke

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk - både for gratulasjon og koselig kommentar :)
      Ønsker deg en flott uke óg!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...