torsdag 3. november 2011

Liten oppdatering...

Uff jeg er bare sååå lei meg for at det blir så lite oppdateringer fra meg om dagen:( Men sånn er det bare; nå var det først masse stress med minikonferansen i Halden (jeg lover å legge ut bilder og fortelle mer om det, bare smør dere med litt tolmodighet), og nå er det masse jobbing med eksperiment pluss at jeg må suge til meg alt jeg kan av kunnskap/veiledning nå når besteste Jon fransk-britiske veileder er her (det er han som veileder meg på reaktorsimuleringsbiten <3 av doktorgradsprosjektet mitt, og hjertet mitt er jo virkelig i reaktorfysikk-verdenen, selv om eksperimenter seff også er dødskult...)

Morsomt å pakke detektor (selv om situasjonen er litt føkked). Meg i midten og verdens beste Sunniva (jada, vi er to Sunnivaer på kjernefysikkgruppen i Oslo) til venstre:)


Her er ihvertfall et lite bilde fra syklotronlabben; vi driver og pakker ned en germanium-detektor (den kan man detektere partikler med) som vi måtte sende tilbake til labben i USA som vi har lånt den av for å slippe noe sånt som 80 000,- i skatt, eller noe... Altså, vi låner en superfin detektor fra en annen lab, men nå har vi hatt den så lenge at hvis vi skal beholde den må vi betale masse skatt, derfor må vi bruke flere tusen på å sende den tilbake til USA før de kan sende den tilbake til oss igjen:S

Ok, vi SKAL snakkes veldig snart, altså!!!! 
Koser og smasker fra Blindern:)

-S

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...