torsdag 17. november 2011

Stolt av meg selv:)

Heei alle sammen!
Igjen har det vært en kjempehektisk uke - med eksperiment (avsluttet nå), møter, foredrag og debatt... Akkurat nå sitter jeg og gjør siste forberedelse til foredraget "Ville du hatt et kjernekraftverk som nabo?", som jeg skal holde for ca 200 VGS-elever om noen timer - så hvis det er noen der ute som er på Blindern klokken 1300 i dag og har lyst til å høre litt om dette er det bare å stikke innom på "Simula"-auditoriet på IFI2:)

Men, altså, jeg er litt stolt av meg selv nå; på tirsdag var Tora Aasland på UiO for å åpne en slags konferanse om fagformidling og sånn, og da hadde hun nevnt ett eksempel på god og morsom fagformidling - og det var meg!!! Og så hadde hun faktisk lest høyt fra bloggen min (lurer veldig på hva hun faktisk leste)...det er jo ganske morsomt, da, syns jeg ihvertfall:)

Ellers håper jeg ting roer seg litt nå når kjøringen av eksperimentet er over (for denne gang), og at jeg får mer tid til å skrive her; for det er jo bare sååå utrolig mye jeg har lyst til å dele med dere alle sammen!
Ok, må løpe, kyss og klem <3

PS: Svaret på om jeg ville hatt et kjernekraftverk som nabo er forresten "Ja" ;)



3 kommentarer:

  1. Kan du ikke si ifra litt tidligere neste gang du har et foredrag som er forståelig for en ikke-kjernefysiker. Jeg er kun en vanlig masterstudent i fysikk men har surret rundt ved Syklotronen hver onsdag de siste ukene og det har vekket en viss interesse for det dere holder på med

    SvarSlett
  2. Hei:)
    Jeg skal holde populærvitenskapelig foredrag på solobservatoriet neste torsdag, klokken 18 eller noe rundt der...
    http://www.solobservatoriet.no/index.php?id=3

    Kom, kom, kom!

    SvarSlett
  3. Jeg vil ikke ha atomkraftverk som nabo, og hvertfall ikke kullkraftverk, og de kan bare våge å legge elva mi i rør eller sette opp noen sånne stygge vindmøller i nærheten. Men blir strømregninga høyere nå, så flytter jeg til Alfaz del Pi!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...