mandag 19. november 2012

En god helg

Etter en ikke heeelt optimal uke ble det ihvertfall en god helg :)
Først var det jo trøsteshopping av nye sko og ny leppestift, som jeg skrev om på lørdag, men så ble det heldigvis enda bedre på lørdag kveld.
Da jeg kom hjem på hotellet tok jeg kontakt med en gammel bekjent, som jeg ikke har møtt siden jeg bodde i Paris, for over 4 år siden. Og tilfeldigvis så hadde han ingen spesielle planer, så vi dro ut og drakk noen øl (Bière Blanche - som for alltid vil være veldig Paris for meg, selv om det vel strengt tatt ikke er fransk øl), så ruslet vi ned forbi den utrolig nydelige moskeen i Paris (skulle ha tatt bilder, men det får bli en annen gang ;) ), forbi Jardin de Plantes, mitt aller aller første minne fra Paris da jeg kom hit for første gang en sen nyttårsdag, sliten, og med fire store kofferter fulle av klær for fem år siden. Videre ble det tur langs Seinen, bort til Notre Dame, hvor vi dro på en utrolig kul cocktail-bar. Her fant jeg endelig ut av noe jeg har lurt på siden jeg bodde her; hvor er de kjekke franske guttene? Vel, de er tydeligvis på denne cocktail-baren ;) Plutselig var klokken 2, og jeg syns det var helt ok å sette nesen hjem mot hotellet igjen. Supersøte Christian insisterte selvsagt på å følge meg tilbake til hotellet, selv om han småhaltet siden han hadde vrikket ankelen noen dager tidligere (må være det mexicanske blodet - de norske guttene jeg kjenner ville ikke ha fulgt meg hjem - og for all del, jeg klarer meg selv altså, det er jo ikke det). Uansett - det ble en veldig fin kveld, hvor jeg virkelig kjente på Paris-følelsen <3

Søndagen småregnet det litt, men jeg tok med meg en bok, kom meg ut og ruslet innom Luxembourg-parken og ned til Starbucks ved St Michel. Der tok jeg en latte og leste fag. Etter dette ble det en superhyggelig kveld hos Jon, med deilig confit de canard og selvsagt vin.

Alt i alt ble det en god avslutning på uken, og jeg er klar for to produktive dager i Paris :D



Her er noen inntrykk fra en fin novemberdag i Paris :)










1 kommentar:

  1. Hei hei...
    Følger bloggen din og synes det er fantastisk at det også finnes jenter som er realfagsinteresserte. Men synes jo det er litt festelig at du etterlyser at norske gutter ville følge deg hjem... Mener jeg har lest om Markus i bloggen din og antatt at han er din samboer? Hvis du skulle treffe noen i Norge så burde de kanskje ikke følge deg hjem..?

    Men dette var jo en digresjon. Takk for en fantastisk rosablogg. Kos deg i Paris, skulle gjerne vært der!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...