onsdag 2. oktober 2013

Looking at the universe naked...

I The Big Bang Theory (som forøvrig er en heeelt fantastsisk Tv-serie *elsk*, og en av de få tingene jeg "savner" ved å ikke ha TV), har Sheldon et sitat: "Quantum physics makes me so happy - it's like looking at the universe naked". Så jeg tenkte litt på dette da jeg sto på badet og sminket meg i morges, at egentlig er det jo sånn fysikk er (dropp quantum/kvante akkurat denne gangen); altså å se på, eller studere, universet nakent... Til syvende og sist så er jo ALT fysikk, ikke sant -  for alt handler jo egentlig "bare" om krefter mellom partikler og sånn ;) Så jeg syns ikke Sheldon er så sprø her - ikke mer enn det jeg er selv i alle fall; og sitér meg gjerne: "Fysikk gjør meg så lykkelig - det er som å se universet nakent!"



Ellers har jeg omsider gjort ferdig en ny artikkel til Aftenposten i dag; føler bare virkelig at all skriving går så utrolig trått om dagen - og at "alt" jeg gjør liksom bare er dårlig (altså, syyykt usikker på skrivingen, feks :/ ). Godt å få det unna, da - hvis jeg tør å sende det fra meg i morgen (må jo liksom sove på det, og det er ikke helt usannsynlig at jeg syns teksten likner mest på en bæsj i morgen tidlig, og at jeg ikke klarer å sende det fra meg allikevel).

Har også så smått startet med forberedelsene til det første møtet med "Ludvigsen-utvalget; Fremtidens skole" som plutselig er neste uke. Myyye papirer å lese, og ting å sette seg inn i - men, hjelp, så mye jeg kommer til å lære...GLEDER MEG <3


3 kommentarer:

  1. jeg tente først "er det ikke litt rart å ville stå der naken og se på universet"?

    SvarSlett
  2. Alt er ikke fysikk, alt er kjemi :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Og hva mener du at kjemi egentlig er...? ;)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...