tirsdag 8. oktober 2013

Ludvigsen-utvalget

I går var det første møte med Ludvigsen-utvalget; om "Fremtidens skole", og størstedelen av dagen ble tilbrakt i kjelleren på Hotel Bristol. Det ble en en laaang dag, med mange nye inntrykk.
Super super super-spennende; akkurat nå er jeg på inntaks- og lære-siden (tror jeg skal få nok å lese på i tiden som kommer, i alle fall), så skal diskusjons-Sunniva komme litt mer frem etterhvert...;) Nå håper jeg bare at en ny regjering ikke velger å bytte meg ut - eller bare legge ned utvalget, da...:P Ikke stor sannsynlighet, men tankene er jo selvsagt der allikevel, liksom.

En tanke jeg gjorde meg i løpet av gårsdagen var rett og slett: Hva er egentlig "poenget" med å gå på skole? (Altså, sånn sett bort fra det helt grunnleggende som å lære å lese og skrive...).

Gårsdagens antrekk - syns det er viktig med litt (høst)farger selv om man skal i møte i et offentlig utvalg, og digger de nye skoene jeg klikket hjem fra Nelly forrige uke. 
Bildet er fra @sunnivarose på Instagram :)



Ellers er det blitt offentliggjort i dag at årets Nobelpris i fysikk går til Higgs og Englert, for vel, eh, Higgs ;) Skal prøve å skrive bittelitt om det i morgen - men akkurat nå er jeg fryktelig sliten, og skal hoppe i dusjen før det er sengen - og plutselig en ny dag (og et nytt foredrag - om "Forskning som karrierevei" denne gangen) :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...