fredag 4. oktober 2013

October it is!

God fredags kveld alle <3
Her i Rose-slottet har jeg omsider fått satt meg godt til rette i sofakroken, med levende lys, noen biter Freia Premium 86% kakao, og PCen i fanget (Alexandra sover godt, og jeg har nettopp vært nede i vaskekjelleren og hengt opp masse masse klesvask - hurra, rene klær!).

Mot slutten av denne uken (i går og i dag) fikk  jeg omsider flyttet helt ut fra lesesalen, der jeg har hatt plass siden 2007 (?), og inn på kontoret som jeg deler med Hilde - det har bare tatt en 9,10 måneder...:P Så nå er den gamle plassen min på lesesalen overtatt av noen andre, og jeg bor kun på kontoret i overetasjen - noe som strengt tatt kommer til å gjøre arbeidsdagen en del lettere, siden jeg ikke trenger å bevege meg mellom to etasjer avhengig av om jeg skal gjøre litt dataanalyse, eller om jeg skal lese mail eller skrive ut noe :) 
Etter at jeg hadde fått alle tingene mine sånn nogenlunde på plass tenkte jeg at jeg måtte få en skikkelig oversikt over den nye måneden vi allerede er kommet ganske godt inn i (hjelpes - 4. oktober, og snart 5., allerede). Visste at dette er en travel tid - men fikk nesten litt klump i magen da jeg fikk full oversikt (oversikt, og litt angst, er allikevel å foretekke fremfor ubehagelige overraskelser underveis ;) )

Her er listen min over ting som skjer denne måneden - i tillegg til det "vanlige" som skjer hele tiden (selvsagt):


Dessuten kommer veileder-Jon til Oslo - og hvis han skal kunne gi meg noen veiledning har jeg egentlig ganske mye analyse å få gjort unna...dvs. "slavearbeidsdelen" av det, slik at han kan hjelpe meg med å analysere hva det er vi faktisk ser (forhåpentligvis).

Også er det noen (skrive)deadlines i begynnelsen av november - så jeg tror ikke det skal bli så fryktelig mye tid til å sitte og tvinne tomler, sånn egentlig. Apropos det så fikk jeg spørsmål fra en annen foredragsholder (en professor på UMB/Ås) da jeg var i Tsjekkia, om at det ble vel ikke tid til kjæreste og barn med det opplegget jeg kjører; jeg har jo et barn, så det må man jo bare ha tid til - men måtte jo innrømme at jeg spør meg selv innimellom om det å ikke ha en partner er prisen jeg betaler. Håper jo ikke det, men blir altså litt usikker fra tid til annen :/
Vel vel, akkurat dét har jeg ikke tid til å sitte og filosofere over - for nå er det TEDx-jobbing, og foredraget begynner så smått å ta form oppe i hodet mitt nå; mulige stikkord: befolkningsvekst, energi, kjernekraft, stråling, media, hysteri, overflod, quick fix? :D

Jeg kommer, for å si det en smule vulgært, til å være dritnervøs før TEDx - men forhåpentligvis så er det på den bra måten ;)

<3 <3 <3

En ting som forresten er utrolig hyggelig med det å ha flyttet opp til kontoret er at Gry har flyttet inn i nabokontoret nå etter at hun ble ferdig med doktorgraden, og offisielt ble PostDoc - her er et koselig bilde vi tok i dag (vi skulle teste ut noe) :)

Nuclear physicists in action (ja, jeg vet jeg har skjeve, rare tenner) ;)


Kom også på at siden jeg er rosablogger er det jo faktisk ganske så essensielt å dele linker til de forskjellige tingene jeg fikk i posten i går, så nå ligger det under bildet her - sånn i tilfellet noen er nysgjerrige ;)


Korallfarget skjørt HER // Sort topp HER // Lys, beige topp HER // Gullsko HER // Sneakers HER // Mørke ankelboots HER // Nude pumps (mine absolutte nye favoritter - snakker vi TEDx-foredragssko, mon tro?) HER //




2 kommentarer:

  1. hvordan er de nude pumpsene på str? :) jeg bruker 37-38! hva vil du annbefale? skal selv bestille svarte i dag og hadde vært kjekt med svar! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg mener de er ganske "normale" i størrelsen...troooor kanskje jeg ville gått for 37 hvis du ligger sånn midt i mellom :)
      Jeg elsker dem; men de er mitt mest utfordrende par å gå i så langt - men ikke mer enn at det var de jeg endte opp med å bruke på TEDx-foredraget mitt ;)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...