mandag 9. september 2013

Dress up Monday


topp - ZARA // chinos - Cubus // sko - Nelly (salg <3 ) // ørepynt - Paris // belte - Praha // rosa mobilbling - Glitter
God mandag og valgdag radioaktive finingene mine <3<3<3. Jeg syns det er stas med valg, jeg, så da vil jeg selvsagt gjerne se litt fin ut (jeg vil egentlig alltid se litt fin ut, men i dag er det en god unnskyldning for at jeg "burde" gjøre det) - også er det jo ekstra stas å være med og bruke stemmeretten sin nå 100 år etter at det ble allmenn stemmerett, da! Det er jo åpenbart at man må ta på seg de høyeste hælene og sette opp håret på en anstendig måte da ;)



Ellers  må jeg nesten skryte litt av meg selv; forrige uke klarte jeg faktisk å presse inn 5 treningsøkter - jeg fatter det nesten ikke selv en gang! Jeg klarte til og med å nå et mål på mølla (som ikke akkurat er spesielt imponerende, så jeg deler det ikke med dere :P ), så det er jo stas - jeg har funnet et par gode motivasjonsquotes, som funker veldig fint for meg, og som jeg faktisk sier til meg selv mens jeg står der og føler at det er fryktelig slitsomt på ellipsemaskonen eller 3D-mølla:

<3 Kroppen tåler mer enn hodet tror 

Veldig enkelt - og veldig sant! Sitatet er min lille oversettelse av noe koreografen Sonya Tayeh sa i So you think you can dance 2013
 Sonya Tayeh’s Craziness | Nobody makes Vegas as intense for the trembling contestants as the jazz choreographer. “Stop talking! Start feeling and start looking!” she growled, as the contestants sat nodding eagerly... I dunno, there’s something about having a choreographer’s eyes widen, watching her hiss encouragements like “your body can handle more than your mind thinks it can!” and “I want to see blood, sweat, tears — dying for your spot here!” ...
<3 If britney can get through 2007, you can get through this (day)

Denne trenger vel ingen forklaring (ikke mer enn bildet under, i alle fall...), og den er kanskje litt stygg (?) - men ganske morsom, og VELDIG motiverende, for det er jo ganske sant, da. 


Jeg er ikke noe sånn superglad i å trene, i tillegg til at jeg syns det er vanskelig å finne tid til det, og jeg syns IKKE det fungerer spesielt motiverende med påstander som at "en times treningsøkt er bare 4% av en dag". Eh, de som finner på å si dette må være seriøst dumme, eller noe; altså, joda 1 time av 24 timer er bare i overkant av 4%, men det er vel strengt tatt mer interessant hvor mye en times treningsøkt tar av den tiden du faktisk kan disponere "fritt" ila. et døgn. Hvis man tenker at man skal sove 8 timer og jobbe 8 timer, i tillegg til at man skal komme seg til og fra jobb, og til og fra trening, så ender man opp med at å skulle trene en time tar over 20% av den tiden du har å ta av (da tenker jeg at man bruker 30 minutter hver vei til jobb, og 15 min hver vei til trening) - altså en ganske så stor del av tiden man disponerer. Så, ja, jeg syns det er vanskelig å finne tid til trening, og jeg syns på ingen måte at det er en "dårlig unnskyldning" - det ER vanskelig å få inn trening i en hektisk hverdag :/

Ikke ser jeg superfresh og happy ut når jeg trner heller, men rød og svett og pesete :P På den annen side så vil jeg jo helst være "hot single mum" (:P), så da er det vel ikke så mye valg. Men denne uken blir første mulige økt først på fredag, siden jeg reiser til Praha for å holde foredrag i morgen tidlig, og ikke kommer hjem før sent torsdag kveld, og på fredag på dagen skal jeg holde foredrag på Oslo Bokfestival, og egentlig burde jeg hjelpe til med eksperimentet som starter her på syklotronlaboratoriet her i dag - så selv fredag kan se dårlig ut...:(

Instagramteksten på dette bildet var noe á la: "morning workout, looking awful feeling meh" - haha, må si jeg føler meg betydelig mere vel sånn som jeg fremstår på bildet helt øverst, enn på dette bildet...bortsett fra at det selvsagt føles godt for samvittigheten å faktisk ha trent (jeg vil jo ta godt vare på kroppen min, i tillegg til at jeg helst vil se mest mulig bra ut)


PS: For de som kanskje ikke fikk det med seg i går, siden det var søndag, og søndag er en litt laber bloggdag - men bloggen hadde 2-årsjubileum i går; så hurra for den ;)


1 kommentar:

  1. Med alt du har å gjøre, er jeg mektig imponert over at du i det hele tatt klarer å klemme inn tanken på å trene. Ikke få dårlig samvittighet om du ikke rekker å trene like ofte som du skulle ønske. Hvis målet er å bli en "hot single mum", vil jeg si du er i mål allerede ;)
    Et spørsmål til slutt: Når du vurderer en mann, sjekker du referanser?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...