torsdag 12. september 2013

Oslo Bokfestival

Da har jeg vært ganske så in the middle of nowhere, i Tsjekkia, og dagen i dag har vært brukt så å si utelukkende på reise (fikk startet dagen med 40 minutters massasje av en liten, butt mann med enorme, hårete armer, som må ha vært tidligere bryter, eller noe; men massere det kunne han - så ingen dårlig start på dagen).
Saken var jo den at jeg ikke hadde tatt meg tid til å lese den informasjonen jeg hadde fått tilsendt om den turen jeg har vært med på, skikkelig, for der sto det selvsagt at vi bare skulle en liten tur innom Praha, da vi kom nedover på torsdag, før vi skulle sette nesen sørøstover til en liten landsby som heter Nove Mesto, en to timers kjøretur utenfor Praha.




Nå sitter jeg på Starbucks på flyplassen utenfor Praha og venter på å komme meg hjem igjen, og fokuset (sånn rent bortsett fra det å drikke kaffe, og å etterhvert komme meg på flyet) er nå rettet mot ukens andre foredrag - på Oslo Bokfestival i morgen :D
Foredraget er ikke helt ferdig ennå, og jeg er fremdeles ikke 100% sikker på vinklingen jeg skal ta... Altså, det skal selvsagt være noe innenfor kjernefysikk/kjernekraft/stråling - sånne ting som jeg driver med, men jeg har funnet ut at på de 20 minuttene tror jeg at jeg vil vinkle det litt mot hva jeg syns er fantastisk med kjernefysikk og forskning, og hvorfor jeg elsker <3 faget; min fascinasjon for atomkjernen og den sterkeste kraften vi kjenner til som jo holder denne sammen, og gjør at vi faktisk kan eksistere...:)


<3<3<3


Var jo som nevnt en snartur innom Praha da vi kom, da; det er en nydelig by, og her er et lite bildedryss


Utsikten over vakre Praha fra Prague Castle
*
 
Fin rusletur ned til byen fra slottet - fysikere på tur :)


Så kom regnet; og jeg måtte gå til innkjøp av ny paraply - gikk for en skikkelig "barnslig" en, med lyserosa hjerter, så tenker jeg at Alexandra blir glad for å få den, siden jeg har jo bare brukt den én gang ;)


Kirken til venstre i bildet er der Tycho Brae er begravet
*
Som vanlig når jeg er på tur; jobbing i sengen :P


Sunniva på ekspedisjon gjennom Tsjekkia for å komme seg hjem til Norge igjen



Håper vi sees på i morgen, da, alle dere søteste rosa :)

1 kommentar:

  1. Takk for et fint foredrag, og spennende samtaler med og uten bobler ;)

    M

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...