fredag 27. september 2013

Haugesund og tilbake (videoblogg)

Hei fineste <3
Nå er jeg tilbake på i Oslo  igjen, etter en svipptur til Haugesund, og jeg er godt plassert på kontoret på Blindern. Her går det i uran-analyse, og lesing/jobbing med søknad for SFI ("senter for fremragende innovasjon"). Jo, også går det selvsagt i kaffe (med fløte *nam*).
Ellers driver jeg også å jobber med en ny kronikk (mååå bli ferdig denne helgen *jobbejobbe*), en gjesteblogg-tekst, og selvsagt bokprosjektet (ja, det er tungt å komme skikkelig i gang :/) - så det er nok å gjøre også etter "kontortid".

Haugesund var veldig hyggelig forresten - og jeg tror de var fornøyde med meg (det håper jeg da i alle fall inderlig). Ledet "Forskerstafetten", som var en time der 6 forskere fra helt forskjellige fagfelt (fra musikk, til sosialantropologi, til sykepleie, til havforskning) holdt hvert sitt 7 minutters foredrag om sin forskning - men knyttet til temaet Hav og Vann (som er tema for Forskningsdagene i år). Før "Forskerstafetten" var jeg også gjest på "Torsdagsfesten" på TV Haugaland - og hvis du vil se min opptreden der, så ligger hele programmet HER (jeg er først i sendingen) ;)



Før (casual når jeg skal ut på reise), underveis (latte på Ritazza hører alltid med på innenlandsreise, mens jeg kan sitte og gjøre forberedelser; her sitter jeg med innledningsforedraget mitt for kvelden - om vann, eller protoner, som er det jeg som kjerne/reaktorfysiker ser når jeg ser vann :P), og etter (tre mulige antrekk var med, og jeg endte opp med den sorte kjolen, og oppsatt hår)...;)


Nå er det jo plutselig helg igjen, men det rare i dag tidlig var at jeg gikk inn på badet og hadde skikkelig mandagsfølelse (ennå jeg ikke egentlig har noe sånn særlig i mot mandager, egentlig), også plutselig kom jeg på at nei, det er ikke mandag - det er fredag! Masse kos som skjer :D Så bare et spørsmål, sånn på tampen av arbeidsuken: Hvor kom høsten fra, sånn helt plutselig, egentlig?!? Tror faktisk jeg må dra fram parkasen min i dag (skal ut, og orker ikke stå å fryse på kvelden...), og det syns jeg egentlig bare er trist - nå skal jeg liksom fryse i 5 måneder...


Forresten så er jeg i gang med å lage videoblogg av at jeg stenger ned syklotronen (som jeg gjorde på tirsdag) - men jeg sliter litt med å få lastet den opp...men det kommer! (Stay tuned for å se en supersliten Sunniva, komplett med røde øyne og stygg sminke, som sitter alene på lafbben om kvelden og stenger ned syklotronen - alene, for første gang ;) )

<3 <3 <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...