lørdag 21. september 2013

PhD...(I Fucking Love Science)

God lørdagskveld fine <3<3<3
Her har jeg omsider fått slengt meg ned i den nye kosekroken i sofaen min, med et deilig glass med rødvin ved siden av meg, og laptopen i fanget. Alexandra har lagt seg, og det høres ut som om hun kanskje sovnet nesten med én gang idag - og det er jo deilig, spesielt siden vi skal litt tidlig opp i morgen, og avgårde i dåp <3



Selv om det er en full helgedag igjen av uken, føler jeg det nesten som om de er søndag kveld nå, og at en ny uke skal begynne - sikkert fordi dagen i morgen er "full" (og det er selvsagt hyggelig, da). Så jeg sitter her og tenker på hvordan den kommende uken skal bli, hva som må gjøres, liksom, og forsøker å planlegge litt:

Mandag: Analysere uran-data, på energiseminar på ettermiddagen (så da skal mamma hente Alexandra og ta henne med hjem til seg, og jeg må ut til Skedsmo og sove der :))
Tirsdag: Dagens starter med institutt-møte, videre er det arbeidslivsdagen som jeg hadde tenkt å ta en tur på - men jeg tror jeg blir nødt til å droppe det. Hvis vi kjører eksperiment skal jeg ta kveldsvakten, og det betyr i såfall laaaang dag (08:30 - 23:00). Må jobbe med å forberede konfransier-jobben jeg skal gjøre i haugesund på onsdag
Onsdag: Til Haugesund for å være konfransier på "Forskerstafetten"
Torsdag: Tilbake til Oslo; rett på Blindern for å analysere uran
Fredag: Analyse-dag :D

Nå ser det jo greit ut, men jeg er heeelt sikker på at det kommer inn andre ting ...uansett er jeg nødt til å prioritere litt hardt på dataanalysen nå, og det kan hende det kommer til å gå litt utover bloggen :/

Videre her i kveld skal jeg bestille flybilletter til Haugesundturen, betale regninger (alltid gøy :P), jobbe med kronikk (har lovet på tro og ære at nå kommer det en tekst veldig veldig snaaaart...), og så er jeg nødt til å starte med forberedelsene til Haugesund-turen. Noe av dette kan vel strengt tatt kombineres med et glass vin i badekaret - det er jo tross alt lørdag kveld ;)

Jo, også må jeg få tatt oppvasken - som utføres på den gammeldagse måten her i Rose-slottet. I tillegg har jeg to store Ikea-bager med nyvaskede klær som må brettes og legges på plass - om ikke i dag, så mååå det gjøres i morgen.

Før jeg løper inn på badet og tapper i badevann må jeg bare dele et av dagens bilder som har dukket opp fra kule I Fucking Love Science (som dere er nødt til å sjekke ut, om dere ikke allerede har gjort det ;) ). Min personlige favoritt tror jeg må være "Paid half what I Deserve", eller kanskje "Pound head on Desk", mens noen kommenterte at PhD står vel egentlig for "Pretty huge Dick" - men jeg får ikke dét helt til å stemme, da...:P
Fortsatt god helg alle!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...