tirsdag 4. mars 2014

Ny måned, Ny uke, Ny fane


I dag har jeg endelig laget en fane her på bloggen jeg har hatt planer om lenge - en bokanbefalingsfane! Saken er jo den at jeg faktisk ganske ofte blir spurt om jeg kan anbefale bøker og/eller nettsider, så jeg har egentlig lenge tenkt at det har jeg lyst til å gjøre - men har dessverre ikke hatt tid...NÅ HAR JEG ENDELIG TID :D Torsdager er nå bokanbefalingsdag, og planen er at det kommer en anbefaling på bloggen hver torsdag (noen ganger vil det være nettsteder eller blogger, feks, og ikke bøker), og forhåpentligvis vil det komme noe for enhver smak - og på forskjellig faglig nivå ;)
Foreløpig har jeg bare skrevet om to bøker, så det er jo en kort liste - enn så lenge... allerede om bare noen dager vil listen bli 50% lengre, når det kommer en nettside-anbefaling - det er bare å følge med!

Siden det er første mandagen i en ny måned *elsk* så har jeg som jeg gjerne pleier brukt litt tid på å få oversikt over denne, og å lage liste over de viktigste tingene som skjer. Mars ser faktisk ut til å bli en forholdsvis  rolig måned - deilig; da kan jeg få jobbet skikkelig med avhandling, trene, og forberede Sushi og Kjernekraft ;)...og med forholdsvis mener jeg da også forholdsvis - denne uken er litt crazy, men det er vel litt som en slags Murphys lov; alt havner alltid på ca akkurat samme tid. Nå har jeg feks hatt et kjempespennende og inspirerende møte her hjemme i Rose-slottet, med en samarbeidspartner - vi har forberedt et annet spennende møte som vi skal i på fredag. Det er litt det jeg mener med at alt skjer på én gang; hele denne uken har vi jo plutonium-eksperiment, og det betyr jo egentlig fullt kjør, døgnet rundt, både ren jobbing og sosialt, og på fredag er det hele #realedamer-dagen på Realfagsbiblioteket, med opplegg fra ti på formiddagen til ti på kvelden (jeg skal holde foredrag om forskningen min midt på dagen, og sitte i debattpanelet om jenter og realfag og forbilder på kvelden, pluss at jeg selvsagt skal være med å hjelpe til å drifte hele arrangementet hele dagen) - men midt oppi dette så kom det et møte som jeg bare ikke kunne ta på et annet tidspunkt :/ Også er det jo noen andre "småting" denne uken óg - men det skal gå veldig fint, altså ;)

Nå er det uansett kvelden - alt for sent, mtp at jeg må opp klokken seks i morgen, for å rekke å ordne to små jenter og meg selv, og få disse jentene (som forresten bare har vært utrolig søte i kveld <3 ) til barnehagen, før jeg selv skal rekke en avtale klokken ni. Men men, c'est la vie, og jeg har i alle fall gjort klar matpakkene for morgendagen, så da sparer jeg noen minutter der ;) God natt!




2 kommentarer:

  1. Ser veldig frem til flere anbefalinger! Gleder meg forresten til fredag, jeg kommer for å høre på på starten av dagen. Står på venteliste til kveldsarrangemanget, så det får jeg dessverre ikke vært med på... Liker bloggen din forresten. Hilsen fysikknerd.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, så hyggelig å høre - alt sammen ;)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...