fredag 7. mars 2014

Sunniva anbefaler...

Baaah, så rakk jeg vel strengt tatt ikke denne ukens anbefaling på torsdag...eller...kan jeg komme unna med det, siden klokken bare er rett over midnatt, og jeg ikke har lagt meg til å sove ennå - slik at det jo strengt tatt egentlig på en måte fremdeles er torsdag kveld for meg? ;)

Denne uken er det ikke en bokanbefaling, men en facebook- og nettside-anbefaling :) Det er selvsagt I Fucking Love Science som blir min første nett-anbefaling (yes, there will be more) - et absolutt must, mener jeg.
På Facebook beskrives siden som "the lighter side of science":
We're here for the science - the funny side of science.  Quotes, jokes, memes and anything your admin finds awesome and strange. If you take yourself seriously, you're on the wrong page.
We're dedicated to bringing the amazing world of science straight to your newsfeed in an amusing and accessible way.

Elise Andrews, som står bak I Fucking Love Science kan finnes på Twitter, og HER er nettsiden :) Enjoy!

Under er noen av bildene som har dukket opp i FB-feeden min i det siste, som jeg har "likt" eller delt <3 Elsker at det er så mange forskjellige bilder og artikler som deles på siden - selv har jeg nok en forkjærlighet for vitenskapssitater, men det deles jo også masse kul forskning, og selvsagt er det spalter som "this week in science" feks...




1 kommentar:

  1. Digger den jeg også, men synes det ble litt mye fjas der en periode, så bytta til den litt roligere "Science is Awesome". Men hvis du ikke vet om den, vil jeg anbefale "Realfagslærer Bjørn" (Også på facebook.) Elsker tingene han legger ut, gjerne litt nye og spennende ting i forhold til det som ofte blir resirkulert ellers på nett. Og det er attpåtil norsk, og lettere å gripe fatt i for andre om man eventuelt vil dele videre på face...

    https://www.facebook.com/Realfagside.

    ...og tusen takk til deg for denne bloggen! Lettfattelig for nybegynnere, og allerede brukt som kilde i en prosjektoppgave om Thorium på forkurs for ingeniørfag. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...