fredag 7. mars 2014

Så verdt det...

Tusen takk!
I dag starter jeg dagen med å takke, og å skryte av meg selv...jepp; det blir en laaang dag i dag, der jeg skal "prestere" i alle fall tre ganger, så da skal jeg faktisk booste meg selv med å dele en utrolig hyggelig kommentar jeg fikk av en av jentene som var og hørte på Jenter for Realfag på Lillestrøm Kultursenter i går. Før jeg hadde rukket å komme meg hjem til Rose-slottet hadde jeg fått denne kommentaren her på bloggen:

Var på Jenter for realfag i dag, og ble kjempe inspirert av foredraget ditt! Du fikk meg til å forstå at man ikke trenger å ha "image som nerd" selvom man interreserer seg for realfag. Det var spennende. Nå drømmer jeg om å være leder for gruppe som skal finne løsninger på forurenset drikkevann i Afrika. Haha^^ Kanskje under "ingeniører uten grenser"...? Jeg har jo alle muligheter!

Sånn respons gjør det så verdt det! Jeg digger det, og jeg setter utrolig stor pris på at de som syns jeg gjør noe fint faktisk tar seg bryet med å legge igjen en kommentar, sende en tweet, en mail, eller melding på FB - for det er ikke alltid det er så lett å vite om man har truffet; om det funker det man gjør...

Nå har jeg akkurat drukket opp dagens cortado på Café Ro, tatt en titt på dagens thorium-foredrag,  og nå er det tid for å løpe avgårde til Blindern. 
Ønsker alle en fantastisk og inspirerende dag - og ikke minst en flott helg; selv har jeg tenkt meg i mitt aller første 8. marstog i morgen (syns hele reservasjonrett-saken er helt hårreisende) ;)




4 kommentarer:

  1. Jeg har ingen problemer med å ha image som nerd, så jeg leser ikke bloggen din først og fremst fordi den har rosa innpakning :-P Men du er et forbilde likevel, og Aleksandra med, ved å vise at det går fint an å satse på å studere harde realfag (istedet for å gå for enklere studier) selv om man har små søte barn <3 Var nemlig veldig i tvil på om jeg turte å hoppe på realfagstudier (sønnen min var 6 mnd da jeg begynte), i dag digger jeg at jeg tok det valget!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er fantastisk å høre, Michelle!
      Ja, selvsagt kan man ha "nerde-image" ;) Jeg håper jo at alle kan få ha det "imaget" man føler seg komfortabel med - at alle typer mennesker (selvsagt begge kjønn) kan drive med realfag og forskning. Vi trenger å hente kompetanse fra hele befolkningen :)

      Lykke til videre <3

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...