fredag 28. mars 2014

Ukens bokanbefaling: ERGO





For ganske lenge siden fikk jeg en mail fra en som lurte på om jeg hadde bøker jeg kunne anbefale for folk som vil lære seg litt mer fysikk, og det har jeg selbvsagt :) Hvis man skal lære og forstå fysikk må man jo starte med basicsen, og derfor går mine tanker automatisk til videregående, da jeg for første gang fordypet meg i fysikk - og de bøkene jeg brukte da.

Ukens torsdagsanbefaling (på en fredag) blir derfor ERGO-fysikkbøkene.
Dette er den boken jeg hadde i tredje klasse (i andre klasse hadde jeg noen andre bøker, men jeg drømte om ERGO) - og da var det den mest sexy fysikklæreboken på markedet <3 I dag må jeg innrømme at det er  flere bøker enn ERGO som har skjønt at også fysikkbøker kan ha farger og bilder og tekstbokser i forskjellige farger, da, men ERGO var liksom min første forelskelse - så beklager dere andre lærebøker...

Bildene under er fra 2. klasse-boken, altså beregnet for de som aldri har hatt noe fysikk før (bare vanlig naturfag).



"ERGO FYSIKK er et moderne og variert fysikkverk som dekker læreplanen i programfaget fysikk. Læreverket består av lærebok og nettressurs både for elev og lærer. Fagstoffet konkretiseres med mengder av spennende eksempler og varierte oppgaver som vekker elevenes faglige engasjement. Det er lagt vekt på motiverende tekster og korte, konsise forklaringer."









Så utrolig deilig å lese fag på norsk - LUKSUS!
Nå er det snart avgårde til Blindern, tror jeg må få med meg dagens innspilling av Abels Tårn i Realfagsbiblioteket (Vilhelm Bjerknes hus)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...